recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung M71 og afspilning af dvd m.m.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung M71 og afspilning af dvd m.m.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tvilling25 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung M71 og afspilning af dvd m.m.
    Sendt: 30-Januar-2007 kl. 22:13

Hej.

Vi har købt et Samsung M71, og har nu forsøgt at koble pc til tv´et og det virker ubeklageligt!! Men når vi vil afspille dvd via pc, kommer der bare en lilla skærm på tv´et, ingen film! Hvad gør vi galt?

Derudover er billedet på tv´et lettere ringe ved afspilning fra rigtig dvd og teksterne er en form for sløret.. Nogen forklaring på det?

Har indstillet efter nogle anvisninger/erfaringer herindefra og det gjorde billedet markant bedre(til almindelig fjernsynskiggeri)(bruger analogt signal), så er faktisk tilfreds med billedet nu. Dog er det irriterende at billedet hurtigt bliver ringe, hvis man rejser sig op, går ganske lidt til siden, men er det ikke hvad jeg kan forvente af en lcd-skærm?

Farverne kan jeg ikke lade være med at grine af, rød og grøn SKRIGER, har ikke fundet nogen løsning endnu, andre der har fundet en løsning?

Vi kan altid levere tv´et tilbage inden 14 dage, men spørgsmålet er om vi kan finde noget bedre.. Overvejde også Philips 9731 og Panasonic TX- 32LX600. Philips fandt vi havde en stor skærm og Panasonic lettere usexet;-), ja jeg er en pige, så designet betyder altså noget, men billedet mere, dog!! Nå, det var bare mine tanker efter at have haft lcd et par dage.

Håber der er nogle, der kan komme med gode råd!

Med venlig hilsen Tvilling25.

Til top
GISMO1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Denmark
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2007 kl. 22:34

Her er en super god måde at justere et tv på,det er på tysk så jeg håber du kan bruge det.Har selv brugt det på mit Samsung.

Farbe auf null stellen, Schärfe auf 0 Stellen. Farbtemperatur Kalt1 sollte ein gutes Weiß ergeben. Dies kann man z.B. mit einem weißen Blatt Papier kontrollieren. Nehm den Film-Modus. Evtl. einen Energiesparmodus verwenden.

Nun bei einer geeigneten Sendung (die gut ausgeleuchtet ist und eine hohe Qualität verspricht) wie der Tagesschau den Kontrast und die Helligkeit so einstellen, das man von Schwarz bis Weiß alles erkennen kann. Es müssen auch feine Abstufungen erkennbar sein! Also auch Schwarz und ein (sehr) dukles Grau. Genauso Weiß und sehr helles Grau. Das Bild sollte natürlich wirken, nicht überzeichnet/übersteuert. Es sei denn, im Signal ist es so enhalten. So scharfn und kontrastreich wie man immer glaubt ist die Natur nicht.

Stimmt das Schwarz/Weiß Bild, wird die Farbe wieder angehoben. Und zwar so weit, das der Sprecher eine gesunde, natürliche Hautfarbe hat! Wir haben einen Farbfernseher, keinen Buntfernseher!

So habe ich das in all meinen Berufsjahren als Fernsehtechniker gemacht und ich denke, das das auch heute mit LCDs nicht anders ist

Danach wird nicht mehr herumgeschraubt. Schlechte Filme sind dannn eben schlecht! So ist das eben. Es ist das Original, die Quelle. Ansonsten kommst du nie aus dem Einstellen heraus!

Til top
Nullermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2006
Sted: Trørød, Danmark
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2007 kl. 22:50
Oversat til engelsk vha. google:

Automatically translated text:
Color to zero set, sharpness on 0 places. Color temperature Kalt1 should result in a good white. One can control this e.g. with a white sheet paper. Nehm the film mode. Use possibly an energy savings mode. Now with a suitable transmission (those is well illuminated and a high quality promises) like the news of the day stop the contrast and the brightness in such a way, which one can recognize from black to white of everything. Also fine gradations must be recognizable! Thus also black and (very much) a dukles grey. Exactly the same white and very bright grey. The picture should work naturally, not oversubscribed/overridden. It is, in the signal is it in such a way enhalten. Thus scharfn and high-contrast as one always does not believe is nature. If the black and white picture is correct, the color is again raised. So far, the speaker a healthy, natural skin color has! We do not have a colour television set, a multicolored television! Thus I made in all mine professional year as a Fernsehtechniker and I think, which is not also today with LCDs different Afterwards any longer one does not screw. Bad films are evenly bad dannn! Like that that is even. It is the original, the source. Otherwise you never come out from adjusting!

Redigeret af Nullermanden - 30-Januar-2007 kl. 22:51
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu