recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Toshiba 32wl68/Sony 32V2500
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketToshiba 32wl68/Sony 32V2500

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Docboy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Emne: Toshiba 32wl68/Sony 32V2500
    Sendt: 21-Januar-2007 kl. 22:17

Er der nogle der kan anbefale denne skærm? Overvejer kraftigt at købe denne, men overvejer også Sony 32v2500.    

Hvad har I  af kommentarer

Redigeret af Docboy - 21-Januar-2007 kl. 22:18
Til top
hors Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-April-2006
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2007 kl. 00:46

Jeg har selv et 32V2000 og er særdeles tilfreds, billedkvaliteten på DVB-T er fremragende. Hvis du kun adgang til analog antennesignal bør du nok selv vurdere billedkvalitet (feks hos TapeConnection)

Til top
PeterD Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Januar-2007
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2007 kl. 08:54
Har nu haft glæde af mit nye Sony 32v2500 i godt en uge. Er meget tilfreds. Skærmen er faktisk bedre end jeg havde turde håbe på. Kvaliteten virker overbevisende, lækkert design med et flot mix af alu og koksgrå og knivskarpt billede. Har også investeret i Sonys 820 recorder. Afspilning herfra via HDMI er ganske enkelt helt i top. Men husk at ændre billedindstillingerne fra "kraftig" (fabriksindstillingen) til din egen personlige på alle tilsluttede indgange. Ellers synes jeg farverne og kontrasten er lige hidsige nok.
Sony KDL-32V2500
Sony RDR-HX820
Sony HT-SF1000
Pace PVR 460
Nokia 220S
Til top
Docboy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2007 kl. 12:14

Hvor købte du din 32v2500? og til hvilken pris?

Hvilke antenne forhold har du? 

Mvh

Docboy

Til top
-sg- Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Januar-2007
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2007 kl. 15:37

Kommer lige fra TC hvor de har de to maskiner placeret lige over hinanden! På analogt kabel-tv vinder Toshiba'en klart. Her virkede sony'en noget grumset og med for meget tryk på farverne. Men med det digitale spejl som svarer til dvb-t præsterede sony'en mindst lige så godt. De to skærme koster det samme 11488, men til denne pris har toshibaen ikke digital tuner.

Så jeg går og funderer lidt med mig selv, hvor meget jeg kommer til at se de andre kanaler på stofas lille pakke sammenlignet med de danske kanaler og dvd. Hvis man kun ser de digitale ting, så bliver det sony'en, hvis du også vil se analogt kabel-tv, så køb toshibaen. Leveringen af toshiba'en med digital tuner har vist lange udsigter og så er prisen 14k.

Jeg funderer lidt videre...

/Søren

Til top
Docboy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2007 kl. 17:45

Har netop pakket Toshibaen ud og den overrasker mig allerede meget positivt med analogt TV signal. Jeg melder tilbage med lidt billeder efter jeg har fået leget lidt med det! 

Til top
PeterD Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2007 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af Docboy Docboy skrev:

Hvor købte du din 32v2500? og til hvilken pris?

Hvilke antenne forhold har du? 

Mvh

Docboy

Jeg har almidelig tagantenne med forstærker. Den digitale tuner i Sonyen gør underværker. Er helt på højde med eller bedre end parabolsignalet via scart (Viasat). Købt ved Laptops.dk i Vejle til kr. 11.298,- + kr. 50,- levering (5 dage)
Sony KDL-32V2500
Sony RDR-HX820
Sony HT-SF1000
Pace PVR 460
Nokia 220S
Til top
gah1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2006
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2007 kl. 20:02

Hej, jer med Sony.

Et hurtigt spørgsmål hvordan er lyden via de indbyggede højttalere ?

Svar venligst helt ærligt.

Kan man holde ud at høre på dem.

Jeg overvejer selv at købe dette TV og vil kun bruge det med de indbyggede HT.

M.v.h.

Til top
PeterD Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2007 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af gah1 gah1 skrev:

Hej, jer med Sony.

Et hurtigt spørgsmål hvordan er lyden via de indbyggede højttalere ?

Svar venligst helt ærligt.

Kan man holde ud at høre på dem.

Jeg overvejer selv at købe dette TV og vil kun bruge det med de indbyggede HT.

M.v.h.

Var selv ret spændt på lyden, da jeg satte det op forleden. Havde flere gange i forretninger fået at vide man ikke skal stikke næsen op efter superlyd i fladskærmsfjernsyn, så mine forventninger var ret begrænsede. Ligesom billedet skal man selv justere de forskellige lydindstillinger fremfor fabriksindstillingerne, for at gøre lyden bedre. Og den ER bedre end jeg forventede og bedre end på mit 3 år gl. Philips tv. Den er klar og tydelig. MEN dybde er der ikke meget af og surroundeffekten er ret begrænset. Ser vi film eller musikudsendelser tænder jeg den halvgamle JVC receiver, som jeg har koblet til lydudgangen på fjernsynet, og det giver meget mere dybde og fylde i lyden. Overvejer et Sony surround anlæg.
Sony KDL-32V2500
Sony RDR-HX820
Sony HT-SF1000
Pace PVR 460
Nokia 220S
Til top
Docboy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 21:53

Mit Toshiba ryger tilbage til TC. Billed og lyd kan jeg ikke klage over men det er designet. Pianolakken er alt for generrende i mine øjne. Har prøvet at justerer lyset i stuen men det er for generende.

En anden ting er kanal instillingerne. Man kan ifølge min oplevelse ikke gemme for de seperate indgange. Så skærmen skal indstillles hver gang man skifter fra DVD til analogt TV. Kan leve med kanal indstilllinger for det er et godt TV, men pianolakken er altså ikke lige mig.

Jeg forsøger mig med Sony 32V2500. Den er uden Pianolak. Ellers bliver det nok Tosh 32WL66ZS(som den hedder nu, også en mat skærm). Nogle siger at det er et Sharp LCD panel i. TC, København har sammenlignet Z og ZS skærmen. De kan ikke se forskel, men de indrømmer at indstillingerne til at nå de samme resultater, er forskelige de to modeller imellem. 

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2007 kl. 01:23
Har lige selv købt et V2500, 9.771,- inkl porto, 4 dages levering.

PeterD lyver ikke Det er et fedt tv.

Mht lyden i højttalerne er den ikke den rene trolddom. Men ift den lille volumen, der er i tv'et er den fin - langt bedre end forventet. Jeg benytter dem - og det kommer jeg også til fremover. (Min kone vil ikke have al muligt skrammel i stuen) Højttalerne gør ingen fortræd, men kan man leve uden den dybe bas, kan de nemt spille stuen op!

Mht digital modtagelse har jeg helt samme setup, men jeg var meget usikker på, hvorvidt jeg kunne modtage digitalt. Jeg bor ret lavt, og mine analoge kanaler står tit lidt sløret. Min bror bor i nærheden men højt, og han havde købt en eller anden no-name-tuner, som han fik meget dårligt udbytte af.
Det viste sig, at jeg ikke behøvede at være bange. Det er simpelthen så forrygende godt med DVB-T Får i øvrigt en hel masse kodede svenske kanaler ind, men har ikke tænkt mig at sætte et kort i tv'et.

Jeg ville meget hellere have Sverige 1, 2 og 4, men de er i en anden multiplex - MUX1 og MUX2 for TV4. Det er desværre MUX3, jeg kan se.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Marks%C3%A4nd_digital-TV#MUX-in neh.C3.A5ll
Så kunne verden blive helt digital ^_^

Venligst
Søren
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2007 kl. 01:32
Oprindeligt skrevet af Docboy Docboy skrev:

En anden ting er kanal instillingerne. Man kan ifølge min oplevelse ikke gemme for de seperate indgange. Så skærmen skal indstillles hver gang man skifter fra DVD til analogt TV. Kan leve med kanal indstilllinger for det er et godt TV, men pianolakken er altså ikke lige mig.

Det lyder som om, du ville kunne få et godt udbytte af en universal-fjernbetjening til at styre sådan en aktivitet.
Logitech har nogle gode modeller. Søg på dette forum. De bliver diskuteret flittigt.
Kig evt. her.

Venligst
Søren
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu