recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefalinger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnbefalinger

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
wc-kenno Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefalinger
    Sendt: 16-Januar-2007 kl. 12:28

Hej

Jeg er forholdsvis ny bruger i dette forum, men jeg kan vel ligeså godt benytte mig af andres "ekspertise" velvidende at i den sidste ende er det jo øjet der ser, som bedømmer en fladskærms kvaliteter.

Men jeg står og skal bruge et nyt TV. Vi sidder nogle gange 3-4 meter væk fra TV'et, men oftest ligger vi faktisk på gulvet i en stor sækkestol - hvilket vil sige ca 2 meter fra dyret.

Jeg er meget i tvivl om, hvilken størrelse jeg skal købe. Vi har haft et 32 tommer med hjem på prøve, men det føltes sgu en smule for småt. Skærmen bruges primært til visning af film (både tv og dvd), børnetime og sidst men ikke mindst sport - især fodbold. Jeg ved at jeg ville ærge mig gul og grøn over at investere i et TV der ikke kan følge med, når det går stærkt i sportsverdenen (altså skygger/haler efter eks.vis en fodbold).

Så jeg tror vi skal op i en 37 tommer. Hvad kan I anbefale, som matcher mine krav. Jeg har jo desværre ikke en blanco-check i lommen. Håber meget i kan hjælpe. Jeg synes philips skærmen med ambilight er lidt blæret, men den er også ret pebret ihvertfald i 37 tommer udgaven. Pris ide mellem 10-15 kilo.

Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2007 kl. 12:34
Naiera den ligger lige til højre benet
Til top
alpinestar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-December-2006
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2007 kl. 12:52
Hvis du kan komme overens med designet så vil alle her anbefale Pana PV60 til 10K for 37 " i Tapeconnection.

Den har et rigtig flot billede, men den ligner (sorry guys) noget fra Bilka

Så er der Pioneer PDP 4270 XA til 17K hvis du kan smide det extra oveni. Eller gå LCD vejen og kigge lidt på Toshiba 37 WL 68 P Den vil jeg selv investere i dog i 32" Super flot billede, og desuden også et flot møbel 

Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2007 kl. 13:06

Hvis sport er vigtigt for dig, så kan du lige så godt glemme LCD-teknologien.

Jeg ville kigge på Panasonic PV60 som giver mest value for money. Den fås i både 37" og 42"

Alternativt er der Pioneer 427 som er noget dyrere og pænere i designet.

For god ordens skyld bør du læse lidt om fænomenet "Lilla slanger" som bliver debatteret heftigt for tiden.

Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2007 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af alpinestar alpinestar skrev:

Den har et rigtig flot billede, men den ligner (sorry guys) noget fra Bilka

Det kan godt være den ligner 'noget fra Bilka' (selvom jeg synes den er lysår foran det Prosonic-skrammel de sælger), men det er vigtigt at understrege at kvaliten er LANGT bedre end man kan få indtryk af, når man læser kommentarer omkring designet. At det er rigtig godt skruet sammen, kan tydeligt mærkes når man f.eks. stiller det op. Det vejer godt til og bagpladen er god og solid. Det er bestemt ikke noget, der bare lige falder fra hinanden.

I øvrigt mener jeg sagtens at man kan klare 42" selvom man kun er to meter væk. Det handler egentlig bare om tilvænning, og prisforskellen er alligevel så lille.

Redigeret af Naiera - 16-Januar-2007 kl. 13:14
Til top
alpinestar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-December-2006
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2007 kl. 13:26
Klart klart kvaliteten af selve apparatet ligger milevidt over hvad man finder i Bilka, det er vi enige om!

Til top
wc-kenno Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Oktober-2006
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2007 kl. 13:32

Ja, plasma skærmene er jo heller ikke til at komme udenom, når det drejer sig om sport. Bruger de ikke væsentlig mere i strøm eller er det også en skrøne efterhånden...??

Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2007 kl. 13:36

Ak Ak Ak...

Nej, de bruger ikke mere strøm end LCD. Plasma TV bruger ikke en jævn mængde strøm ligesom LCD.

Men i praksis har det vist sig at være det samme strømforbrug

Redigeret af troelsit - 16-Januar-2007 kl. 13:37
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu