recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer 427XD 4:3 16:9
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer 427XD 4:3 16:9

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kawa_zx6r Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer 427XD 4:3 16:9
    Sendt: 13-Januar-2007 kl. 10:15

Jeg har lige bestilt et Pio427XD ved TC og får det i næste uge så glæder mig som en lille dreng

Mit spørgsmål går på hvordan bruger i det i dagligdagen kører i altid med fuld skærmbillede selvom udsendelserne er i 4:3 format? jeg tænker på om det kan tåle at vise 4:3 formatet uden det brænder fast med skygger i siderne eller ligende..

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2007 kl. 10:38

Når man ser 4:3 format udsendelse er der grå (ikke sorte) bjælker i siderne. Det kræver lidt tilvending, men det er ikke noget problem.

Jeg har haft mit Pioneer i godt en måned og har aldrig oplevet hverken billedretention eller indbrændinger. Jeg har ikke kørt med lavere kontrast, som mange andre ellers skriver at man skal, men har blot indstillet den, så billedet er som jeg ønsker.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7250
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2007 kl. 11:27

Jeg kører med mit 50'' i fuld skærm ved 4/3

Men læs de tråde ang break in dvd   så du får den bedste start med dit plasma

Det er et godt valg

Hans

Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2006
Point: 637
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2007 kl. 14:04

Hejsa,

endnu engang tillykke med et godt valg - jeg har haft samme tv i nu 2 måneder og kan kun sige at jeg er MEGET tilfreds!!

Jeg køre mine 4:3 i formatet "bred" og det ser fint ud for mig.....

Hygge

Redigeret af Jarly - 13-Januar-2007 kl. 15:07
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2007 kl. 14:34
Jeg tror nu også jeg bliver godt tilfreds med mit valg har kikket på fladskærme i 1 1/2 md nu! kikkede på rigtig mange forskellige lcd skærme men det endte altid med at jeg stod og kikkede på Pioneren's suverene billede. Men det skal ikke være en hemmelighed at jeg er lidt bange for burn in..
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2007 kl. 15:06

hejsa

det skal du ikke være....jeg tænkte samme tanke men lavede så bare en dvd med et lille program som ligger her på denne hjemmeside og kørte den i 2-3 dage og siden da har det slet kke været noget.....KUN nydelsen af at se på et fedt tv!

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2007 kl. 14:34
#Jarly
Jeg har hentet både burn-in og break-in dvd'erne

Redigeret af kawa_zx6r - 14-Januar-2007 kl. 14:41
Til top
llr dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Oktober-2004
Point: 102
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2007 kl. 20:04

Kan pio'en automatisk finde ud af at strække billedet for at fjerne de sorte streger i top og bund af billedet (ligesom f. eks philips)?

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2007 kl. 20:34

Det skader selvfølgelig ikke at køre disse burn-in og break-in dvd'er, men det er ikke længere nødvendigt på de nye Pioneer skærme. Det er heller ikke nødvendigt at være overdrevet påpasselig med ens skærmindstillinger, så blot indstil billedet som i ønsker det (det bedste billede er ikke med kontrast på 100% ).

Så du kan roligt købe det tv.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2007 kl. 21:15

Hejsa,

Lige for god ordens skyld - jeg har kendskab 4 af de nye pioneer skærme hvor man ikke "indkørte tv'et" og de fik ALLE "indbrænding" så det vil nok være lidt forkert at råde folk til at være ligeglad. Endvidere har jeg også selv et tv hvor jeg derfor kørte burn-cd på for at være sikker og efterfølgende har der ikke været noget.

Men alt det kan jo også læses og bekræftes flere steder på denne side.....som en sidebemærkning medgiver Tapeconnection en særskilt seddel som råder til at "køre sit tv ind" - burn-cd'en kan hjælpe med det!

Når det så er sagt så er det ganske let at gøre og ikke noget som skal gøre med ikke skal købe dette tv - det er ikke anderledes med andre plamaskærme og billedet er TOTAL SEJT!!! Så køb det - kør cd'en i et par dage og nyd så dit tv!

Hygge

Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2007 kl. 21:16

det er sku svært at forklare sin svigerfar at den nye skærm ikke kan få indbrænding når man STÅR OG KIKKER PÅ DET....men han kørte også for fuld blus fra dag 1 og det er ikke så smart....vi kunne dog få det lavet og nu spiller den skærm også 100%

Min egen er som sagt også perfekt efter en blød start .....

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2007 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Jarly Jarly skrev:

Men alt det kan jo også læses og bekræftes flere steder på denne side.....som en sidebemærkning medgiver Tapeconnection en særskilt seddel som råder til at "køre sit tv ind" - burn-cd'en kan hjælpe med det!

Der er åbenbart meget stor forskel på hvad de mener i TC. Da jeg skulle købe mit tv, spurgte jeg netop til disse indkørsels dvd'er, om det var nødvendigt. Det mente de bestemt ikke der var nogen grund til og de synes nærmest det var humoristisk at jeg spurgte. Så det er åbenbart ikke alle kunder der får denne særskilte seddel.

Tv'et tager ikke skade af at blive "indkørt" med disse dvd'er, men det er bestemt ikke en nødvendighed.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu