Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
pepchart
Ny bruger
Oprettet: 31-December-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 6
|
Emne: forviret omkring philips 42pf9831d Sendt: 01-Januar-2007 kl. 21:26 |
Har læst hvad der er skrevet omkring dette tv. Men forviring hersker. Kunne godt tænke at vide om der er skygge og efterslæb på billedet i det virkelige liv ?. Altså med alm. tv signal og alm. dvd ?.. Har selv fiberbredbånd, og skulle da mene at dette signal er absolut ok...
Men helt ærlig, er der nogle skavanker ved dette tv ???. Har set det i Århus kørende med BILER og TAXI. Mener at kunne se en forsilkelse i billedet (efterslæb) ved TAXI, og lidt flimrende billed med BILER. Der blev dog sagt at det var fordi at computeranimationerne blev udregnet så hurtig, at tv´s controler ikke kunne følge med til de meget kævende og hurtige udregninger, som her skulle gennemføres. Men for fan... da, hvor var billedet godt. Har aldrig set så godt et billede, hvad dybde og skarphed angår. Billedet var jo nærmes helt holografisk at se på. Og så er det ved at kunne erhverves i DE til ca 21000.- Kan et sådanne billede for øvrigt opnåes på andre tv ?.......
PP
|
 |
lrev
Guld medlem
Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Point: 2012
|
Sendt: 02-Januar-2007 kl. 09:32 |
"Har læst hvad der er skrevet omkring dette tv. Men forviring hersker. Kunne godt tænke at vide om der er skygge og efterslæb på billedet i det virkelige liv ?. Altså med alm. tv signal og alm. dvd ?.. Har selv fiberbredbånd, og skulle da mene at dette signal er absolut ok.."
Hej!
Ja,det er der -DESVÆRRE,da det ellers på mange måder er et rigtigt fedt tv.
Var selv miliimeter fra at købe det,men så var det at jeg så det med et tv signal,og så var sagen afgjort.
lrev
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
 |
biskoppen
Ny bruger
Oprettet: 25-November-2006
Point: 9
|
Sendt: 02-Januar-2007 kl. 13:34 |
Jeg har 9831D og har ikke set nogle andre TV kommer i nærheden af den
kvalitet det kan præstere med et TV signal .. jeg har dog digital
parabol skal det siges...
|
 |
ZackGem
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 842
|
Sendt: 02-Januar-2007 kl. 14:14 |
biskoppen skrev:
Jeg har 9831D og har ikke set nogle andre TV kommer i nærheden af den kvalitet det kan præstere med et TV signal .. jeg har dog digital parabol skal det siges...
|
Jeg må næsten formode at du kun har set på div LCD-TV i Fona, Merlin, expert osv? Det er en rigtig fin skærm, men til den pris ville jeg nok se på noget Pioneer eller Panasonic Plasma. Med mindre det er fordi det skal være en mindre skærm (under 37").
|
 |
lrev
Guld medlem
Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
|
Sendt: 02-Januar-2007 kl. 14:22 |
biskoppen skrev:
Jeg har 9831D og har ikke set nogle andre TV kommer i nærheden af den kvalitet det kan præstere med et TV signal .. jeg har dog digital parabol skal det siges...
|
Hej!
Så har du bare endnu ikke set det bedste.
lrev
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9441
|
Sendt: 02-Januar-2007 kl. 14:29 |
ZackGem skrev:
biskoppen skrev:
|
Jeg må næsten formode at du kun har set på div LCD-TV i Fona, Merlin, expert osv? Det er en rigtig fin skærm, men til den pris ville jeg nok se på noget Pioneer eller Panasonic Plasma. Med mindre det er fordi det skal være en mindre skærm (under 37").
|
Nu ved jeg godt i kun snakker billedekvalitet. Men helt overordnet når vi også tager lyd, funktioner m.m. så er der ikke mange modeller som slår 9831. Om det så er merprisen værd er jo op til den enkelte at vurdere.
|
 |
ZackGem
Guld medlem
|
Sendt: 02-Januar-2007 kl. 16:10 |
lahan skrev:
ZackGem skrev:
biskoppen skrev:
|
|
Nu ved jeg godt i kun snakker billedekvalitet. Men helt overordnet når vi også tager lyd, funktioner m.m. så er der ikke mange modeller som slår 9831. Om det så er merprisen værd er jo op til den enkelte at vurdere.
|
Lyd? Div småting kan ses på de fleste TV uden problemer når det kommer til lyd. Vil man have seriøs lyd til f.eks. film, er 9831 jo heller ikke seriøst til det. Så må man formode der er et ordentligt anlæg ind over.
Mht funktioner, hvad tilbyder 9831 så, som kan retfærdiggøre at man går på kompromis med billedet?
|
 |
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 02-Januar-2007 kl. 19:11 |
ZackGem skrev:
lahan skrev:
ZackGem skrev:
biskoppen skrev:
|
|
|
Lyd? Div småting kan ses på de fleste TV uden problemer når det kommer til lyd. Vil man have seriøs lyd til f.eks. film, er 9831 jo heller ikke seriøst til det. Så må man formode der er et ordentligt anlæg ind over.
Mht funktioner, hvad tilbyder 9831 så, som kan retfærdiggøre at man går på kompromis med billedet?
|
Tja kunne nævne en række ting hvor 9831 giver pio og panasonic baghjul. Ok du vil have seriøs lyd. Men du gerne på kompromis med billedet for ellers havde du vel valgt en projektor !!
|
 |
ZackGem
Guld medlem
|
Sendt: 02-Januar-2007 kl. 20:45 |
lahan skrev:
ZackGem skrev:
lahan skrev:
ZackGem skrev:
biskoppen skrev:
|
|
|
|
Tja kunne nævne en række ting hvor 9831 giver pio og panasonic baghjul. Ok du vil have seriøs lyd. Men du gerne på kompromis med billedet for ellers havde du vel valgt en projektor !!
|
Jamen så nævn i flæng! Det ændre ikke på at overall så giver du flere penge for et dårligere "rent billedmæssigt" TV. Design gider jeg gennerelt ikke diskuterer, da det ikke kan "måles". Mht lyd, så mener jeg heller ikke det skiller sig ud. Muligvis bedre end på PV60. Jeg har aldrig prøvet at game på fjernsynet, her har det givetvis en fordel, men har da set det under alm brug, og der er det ikke noget som seriøst er at overveje i 37"+
Ang. projektor, så mener du seriøst der er alternativer her, som kan bruges til daglig? Dvs. som man helt lige så simpelt bruger i sin stue til at se TV-avis fra? Det er rimelig langt ude. Til film kunne jeg nemt være enig, men da ikke som "TV".
En projektor er for mig noget helt andet end "bare et TV". Man kan snilt sammenligne fladskærme og så vælge den bedste, eller den der giver mest for pengene (hvor 9831 er ingen af delene). Mener dog ikke projektoren er et dirrekte alternativ for langt de fleste.
Redigeret af ZackGem - 02-Januar-2007 kl. 20:47
|
 |
bitman
Bruger
Oprettet: 12-Januar-2007
Point: 60
|
Sendt: 12-Januar-2007 kl. 15:24 |
lrev skrev:
"Har læst hvad der er skrevet omkring dette tv. Men forviring hersker. Kunne godt tænke at vide om der er skygge og efterslæb på billedet i det virkelige liv ?. Altså med alm. tv signal og alm. dvd ?.. Har selv fiberbredbånd, og skulle da mene at dette signal er absolut ok.." |
Har selv købt et i december og er 110% tilfreds. Prøv at slå Digital Natural Motion fra (elle bed butikken om det) - det ødelægger nemlig billedet og får det til at ligne noget fra en B-film. Uden DNM ser billedet afsindigt godt ud!
|
 |
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 12-Januar-2007 kl. 16:20 |
ZackGem skrev:
Jamen så nævn i flæng!
|
Hej
Vil gerne give dig ret i at Pio/pana har bedre billede kvalitet end dette LCD. Men hvad hjælper dette super "billede" når man kan spejle sig i skærmen. Ved godt det ikke er et problem for mange, men vi er nogle som har dette problem.
Angånde prisen så kan vi godt blive enige om at Philipsen er for dyr herhjemme. Men du kan da ikke sammenligne prisen direkte med f.x. Pio 427XD, da det er 2 helt forskellige produkter du får.
Jeg slog lige prisen op på 9831 og 427XD på HIFI priser. Her koster 9831 ca 27k mens 427 koster 18,5k.
Hvis man kikker lidt på hvad man får ekstra med til 9831 så er forskellen pludselig ikke så stor mere.:
Jeg har prøvet at nævne forskellen, ved dog godt det er lidt svært at sætte priser på.
Fod 2500kr (Følger med 9831, men ikke med 427 ) USB/Media kort læser, eth 1200kr (En ekstern boks koster ca 1200) Ambilight 1000kr (Svært at prissætte, men tror gerne folk giver 1000kr for denne funktion) lyd 500kr (Vil klart mene der er bedre lyd i 9831 end i 427) Danske manualer + kabler 500kr (Danske manualer er dyre, de fælger standard med på Philips. Ved Pio får man intet) dubbelt tuner 100kr
Det giver en Pio pris på lidt over 24k, stadig lidt billigere end Philips men forskellen er jo ikke vildt stor.
|
 |
Thorkil
Bruger
Oprettet: 07-December-2005
Point: 107
|
Sendt: 12-Januar-2007 kl. 17:04 |
Fin måde at anskueliggøre det, Lahan - du glemte dog én særdeles vigtig forskel (som du selv tidligere nævnt - nemlig at man kan se billedet 100% døgnet rundt i en lys stue. Det kan du kun halvdelen af døgnet med en Pio - altså dobbelt op på Pio-prisen
|
 |