Hej
Jeg har med stor interesse læst mange af jeres råd herinde, så håber I også vil give mig et enkelt eller to.
Jeg står overfor at købe et LCD til en 10-15.000. Min plan er at konvertere en nyere stationær computer til et mediecenter med digital DVB-C tuner (har TDC kabel), så skærmen skal være optimal hertil.
Umiddelbart ville 1-1 pixelmapping være at foretrække, men det er vist de færreste skærme der har det. Jeg har kigget på en Samsung 32m71 der kan køre 1360 x 768 fra en computer over VGA.
Det er vel at foretrække, at den maksimale computeropløsning ligger tæt på skærmens opløsning ?? Eller vil man tilslutte et mediecenter med DVI/HDMI i stedet for VGA og betyder computeropløsningen så ikke noget?
Efter at have hørt meget godt om Philips og ambiligth herinde, har jeg ligeledes undersøgt den mulighed. Umiddelbart kan 32PF9731D dog kun modtage computersignaler i 1024 x 768, hvilket vel giver en dårlig skarphed ved visning på skærmen med en 1366 x 768 opløsning.
Opsummering:
- Skal en LCD tilsluttes et mediecenter med VGA eller DVI/HDMI ?
- Er det et problem, hvis en skærm (eks. Philips) ikke kan køre fuld opløsning på VGA?
- Forslag til valg / kommentar om 32m71
Jeg vil gerne høre ”ekspertpanelets” kommentar til ovenstående.
På forhånd tak for hjælpen 
Newbie