recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - problem med LG42PC1R
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketproblem med LG42PC1R

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lasborg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Emne: problem med LG42PC1R
    Sendt: 15-December-2006 kl. 12:43
Jeg har et mystisk probleme med min LG 42PC1R

Når billedet eller områder i billedet skifter fra lys til mørk er der pixels der ikke med det samme bliver mørke, men bliver ved med at blinke og flimre i forskellige farver i ½ til 2-3 sekunder.
Envidere har den nederste 7-10 rækker pixels næsten konstant dette problem, primært midt på skærmen.

Normalt forekommer det efter et par minutters brug. Og jeg har erfaret at problemet er størst hvis videokilden er 60 Hz frem for 50 Hz. Det forekommer ved alle forskellige imputs.
Ved normalt TV kigning er det ikke det store problem, det virker som om det er værre når man bruger eks Komponent indgangen.

Spiller jeg eks i 10 minutter på min xbox360 sat til komponent indgangen og jeg så slukker for konsollen så er problemet der helt sikkert. Hvis man lader Tv’et stå på komponent indgangen og beskeden ”intet signal” kommer frem og begynder at springe rundt på skærmen. Så kan man se problemet som en lille sky af pixels lige der hvor skiltet før var. Det fremkommer også hvis man åbner menuen og lukker den igen.

Jeg har set på andre LG 42PC1R, og et LG 50PC1R – ingen af dem havde dette problem, så jeg tror desværre at der er noget galt med mit Tv.

Nogen der har den fjerneste ide om hvad det kan skyldes eller hvordan det løses.

Tv'et er købt hos DIGITALO.DE i juni måned, så der er stadig garanti på. Men hvordan skal jeg forholde mig?

1 Skal jeg tage kontakt til Digitalo og så sende tv'et til dem til service (De betaler, så vidt jeg kan forstå)

2. Skal jeg kontakte LG og få TV'et til service gennem dem (Så skal jeg selv sørge for at TV'et kommer til deres service center i DK)

Jeg kan se at hvis den skal til service her i landet så skal jeg have et europæisk garantibevis fra Digitalo.de. Er det bare at skrive til dem at jeg har købt et tv, og har ordre nr xxxxx og så sender de en, eller hvordan skal det klares.

Hvis jeg selv skal skaffe TV'et til sevice herhjemme, hvor dælen ligger LG's service værksted så.

Hjælp mig med at få julefred.
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2006 kl. 14:07

Hej!

Du skal skynde dig at skrive en mail til DIGITALO.DE-og så vil de helt præcist fortælle dig hvordan den skal skæres

Din skærm ER defekt.

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
Lasborg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2006 kl. 14:15
Takker det vil jeg gøre.

Rart at vide at det er en defekt, har været irriterende på det i noget tid nu.

Redigeret af Lasborg - 15-December-2006 kl. 14:24
Til top
Lasborg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2006 kl. 14:40
Har skrevet med Digitalo og de kommer med 2 scenarier.

1. Den simple: Jeg kan sende den til dem, så klarer de det hele.

2. Den mindre simple: Jeg kan selv kontakte LG Danmark og forhøre mig om de vil reparere det med fakturaren som garantibevis.

Jeg tror jeg prøver nr 2 i første omgang, hvis det kunne blive klaret i nærheden så ville det jo være rart. (nogen der ved om LG har servicecentre i københavnsområdet?)

Hvis LG ikke vil det så må det jo bare en tur til Tyskland.

Men det må lige vente til efter jul.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu