|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Bummerten ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2006 Sted: Tyskerland Status: Offline Point: 134 |
![]() Sendt: 14-December-2006 kl. 01:03 |
|
Jeg skal have anskaffet mig dette fjernsyn, men ville lige hører folk som har set det i aktion eller ejer fjernsynet, hvordan det er. Det skal primært bruges til: Xbox360 Viasat+ Muligvis Wii DVD og selvfølgelig normalt analog TV.
Er der noget i syntes jeg skulle anskaffe mig ekstra? Noget HD selector eller lignende? Jeg har selvfølgelig tænkt mig at anskaffe endten Blue-ray eller HD-DVD, men jeg må lige se hvad det bliver til.
Mange tak på forhånd. PS. Jeg har ikke kunne finde nogle anmeldelser på fjernsynet overhovedet. Jeg har brugt meget tid på Google, men intet resultat, så hvis du ser et review, så skriv meget gerne. Redigeret af Bummerten - 14-December-2006 kl. 01:30 |
||
![]() |
||
agger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1222 |
![]() |
|
hej har set den i action hos expert i nørresundby og electric city i ålborg, den står flot med digital tv fra stofa og stofas hd boks men den er jo stor så du skal noget fra for bedste billede har også set sony x2000 40" den er der noget bedre billede på hilsen agger Redigeret af agger - 14-December-2006 kl. 03:33 |
||
![]() |
||
BrianJVC ![]() -- ![]() ![]() Brian er stoppet hos JVC Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1188 |
![]() |
|
|
||
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
||
![]() |
||
Bummerten ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2006 Sted: Tyskerland Status: Offline Point: 134 |
![]() |
|
Så godt der var et fælleskøb af LT-46Z70BU her på siden, men jeg ved ikke rigtig om det er noget for mig. Jeg har altid været kæmpe fan af JVC og vi får meget det meget billigere pga. vi har en kontakt i JVC. 1080p er meget vigtigt for mig, især i den størrese af 46". Men LT-46Z70BU kører ikke 1080p native eller er der noget jeg har misforstået.
Btw, mange tak for svarene ;).
Forresten betyder højtalerne i fjernsynet intet, da jeg har et 5.1 Surround Sound. Redigeret af Bummerten - 14-December-2006 kl. 15:44 |
||
![]() |
||
BrianJVC ![]() -- ![]() ![]() Brian er stoppet hos JVC Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1188 |
![]() |
|
Dernæst skal du tænke hvor ofte får du brug for 1080P input, fordi de fleste film vil ikke blive optaget i 1080P, det kræver alt for meget af det udstyr, der skal bruges til optagelserne. Så filmene vil blive efterbehandlet på PC, for at få dem op på 1080P. Enkelte vil blive skudt i 1080P men jeg tror langt fra alt. Så er det rigtigt at man siger PS3 kommer med spil i 1080P, spørgsmålet er om det er ligesom med XBOX 360, her skulle der også komme spil i 1080p, men indtil videre har jeg kun set dem i 720P, fordi det kræver for meget at udvikle spillene i 1080i. Man skal passe på man ikke lader en feature overskygge for meget ens behov, så man køber et produkt, til en meget høj pris, hvis man egentlig kunne nøjes med et lidt billigere, o stadig få høj opløsning, fordi som andre har skrevet herinde, er det ekstremt svært at se forskel på 1080i og P. Men jeg kan godt følge dig, jeg er selv slem til det, jeg forkøber mig også tit i elektronik, og finder ud af hvor få gange er det lige jeg har behov for den her helt fantastiske feature, som jeg bare måtte give 5000,- mere for. |
||
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Såsom 35mm film? En 100+ år gammel teknik... Du kan sagtens lave en 1080p digital udgave af 35mm film. Alle DVD udgivelser i de sidste par år, hvadenten det er nye film eller genudgivelser af gamle film (jf. strømmen af remastered special edition DVDer...), er formentligt nedskaleringer af en 1080p master, som er produceret med telecine udstyr fra 35mm film. På den måde er det let at sprøjte Blu-Ray og HD-DVD film ud, når kunderne ellers har fået taget sig sammen til at købe en afspiller.
Her er jeg delvist enig. 1080i@60Hz er principielt ligeså godt som 1080p/24, hvis TVet er i stand til at foretage en korrekt inverse telecine (IVTC) af 24fps filmmateriale med 2:3 pulldown. Jeg vil dog være mere tryg ved 1080p/24 input, også selvom det blev gengivet ved 60Hz med 2:3 pulldown på progressive frames. Redigeret af JesperLund - 14-December-2006 kl. 21:47 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
agger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1222 |
![]() |
|
hej sonyw462000 kører 1080p, det er bare det at 46x2000 skulle have en bedre panel, noget med at w2000 køre bravo engine, mens x2000 kører bravo engine ex skulle være bedre står der i deres udmeldelser, har set begge, dog x2000 kun i en 40" ,synes også at x2000 er klart bedre, men måske er det størrelsens skyld ???. hilsen agger |
||
![]() |
||
![]() |
|
Der er få spil der bliver udgivet ved 1080i native på 360'eren, mener stærkt at Hitman: Blood Money er. Jeg syntes ellers at have læst, at alle HD-DVD film er skudt i 1080i/p som standard? Men nu hvor JVC'en er et af fælleskøbene, er der så nogle af jer der har en anmeldelse eller selv har set det i aktion. Har søgt på Google, men intet resultat.
Edit: Glemte lige noget; Grunden til at jeg er så stærkt interesseret i 1080p er fordi mange har sagt at spil i 1080i ikke er godt nok. Det er ikke hurtigt nok, sån har jeg forstået det. Redigeret af Bummerten - 15-December-2006 kl. 01:21 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |