recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min underlige højtaler placering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMin underlige højtaler placering

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tjensen02 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-December-2005
Status: Offline
Point: 244
Direkte link til dette indlæg Emne: Min underlige højtaler placering
    Sendt: 11-December-2006 kl. 15:25

Min underlige højtaler placering og lignende sourrond lyd med stereo

jeg ved ikke om det er det rigtige sted at lægge den her men jeg prøver.

jeg elsker lyd også eksperimentere med underlige højtaler placering.Det seneste jeg har fundet på er og venter højtalerne væk fra mig og derefter pladsere en løs mellemtone og diskant øven på med fronten vendt op mod loftet så lyden går opad . Det er her en super fantastisk lyd der ligner sourround men der er bare almindelig stereo.

Jeg har prøvet for at være sikker på at jeg ikke har hørt fejl at sætte en stump film på med en boldt der flyver fra forand mig og igennem mig og om bag til og mærkeligt nok når den så er bag ved lyder det nøjagtig som hvis jeg havde 2 sourround højtalere stående bag ved mig. Det er helt utroligt.

Nogle der har en forklaring på det. Jeg har aldrig oplevet at det kunne lade sig gøre med almindeligt stereo men prøv det. Det virker her og det er da bare en helt almindelig stue.

er jeg helt dum og tror at jeg hører det lige som sourround eller kan det virkelig være tilfældet

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 12:18
Ja, det er vel ikke decideret noget du bilder dig ind. Din måde at lave det på skaber jo et diffust lydbillede med mange refleksioner fra væggene, inklusive bagvæggen. Men samtidig har den slags optagelser som du taler om, jo lyden som den ville lyde hvis den kom bag fra. Det kan jo godt narre en til at tro at man hører lyden som kommene bag fra, fordi den har de samme informationer.

Hvis du siger at det ikke lyder så sandsynligt, så tænk engang på det mystiske hus i Tivoli, hvis du har været der. Man narres  af den kendsgerning at man er blevet vant til at opfatte noget på en bestemt måde.

Det er umuligt at lyden virkelig kommer bagfra. Men der er faktisk lavet surround med kun 2 højtalere, men det har ikke kunnet opnå særlig omtale eller ros i forhold til rigtig surround, jeg føler mig fristet til at sige, naturligvis ikke. Der er simpelthen grænser for hvad man kan.

Men jeg vil beskrive noget der virkelig kan få lyden om bag dig ved et stereo signal og det virker, faktisk giver det en meget brugbar løsning hvis man ikke har surround, men kun en stereo forstærker.

"fortsættes"

Bliver nødt til at vente til senere i dag

Redigeret af Ken_T - 12-December-2006 kl. 12:21
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu