recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke finde svensk TV4 og TV6 ¨på DVB
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan ikke finde svensk TV4 og TV6 ¨på DVB

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AllanHvass Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan ikke finde svensk TV4 og TV6 ¨på DVB
    Sendt: 10-December-2006 kl. 22:38

Min media center kan finde en række kanaler via DVB-T, herunder DR1, DR2, TV2, SVT1, SVT2, Svensk Barnkanalen, SVT24, SVT Extra, og en række kodede fra Sverige inkl. Disney Channel, BBC, Canal+, etc.

Men den finder IKKE TV4 og TV6 fra Sverige. Dette selv om fire andre DVB-T tunere (3 eksterne, 1 i fjernsyn) jeg har haft aldrig har haft problem med dette. Det kan næppe være signalstyrken der er problemet, på den eksterne DVB-T tuner er signalstyrken for TV4 og TV6 ca. 95%, præcis som alle de andre kanaler.

Har nogen haft mere held med at fange disse to kanaler med DVB-T på Media Center? Jeg mistænker at det er fordi de sendes af Viasat AB og af en eller anden grund så helt udelukkes fra kanal listen.

Med venlig hilsen
Allan Hvass
Til top
drholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-August-2006
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2006 kl. 21:14
Har alle tunerne fået samme signal?
Det er ikke den nærmeste antenne, i Malmø, men derimod senderen i Hørby som sender både SVTs og TV4 og TV6s kanaler. TV4 og TV6 ligger sammen på kanal 22, mens de øvrige svenske vist ligger på kanal 25 eller så er det omvendt ;-).  Det kan derfor godt være filtrering hvis din MCE skulle have noget så dumt
Nad T785HD. Panasonic PTAE4000
BW DM603x4 sub:PV1
ACER8942 med Win7 og WMC
Pinnacle 1000g bedste streamer jeg har haft. Opgivet Samsung BD-P3600, WDTVLive
Til top
Joho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: 2100, Denmark
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2006 kl. 21:55

Senderne i Malmø & Hørby sender begge alle de nuværende 5 multiplex ud - og på de samme frekvenser (K22, 25, 41, 64 & 61)

Alle SVT's kanaler er i multiplexet på kanal 22.

TV4 & TV6 er i multiplexet på kanal 25.

De øvrige 4  svenske kanaler som er ukodet sendes i multiplex på K64 & K61

Se evt. nærmere her hos Teracom.se og hos boxer.se

Redigeret af Joho - 13-December-2006 kl. 22:29
Med god hilsen

John
Til top
AllanHvass Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Juni-2006
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2006 kl. 21:08

Ja, MCEen har fået præcist samme signal som de øvrige modtagere (hevet kablet ud af én af dem og sat i MCE i stedet).

Så jeg må konkludere at jeg kan modtage K22, K61 og K64 fra begge sendere (modtager bl.a. både SVT2 Vest og Syd) uden problemer, men kan bare ikke tune K25 fra samme sendere. Det er s.. da mærkelige?

Nogen andre som enten har kunne modtage DVB-T på MCE (dette er Vista) eller heller ikke kan modtage dem, selv om de modtager andre svenske kanaler?

Med venlig hilsen
Allan Hvass
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu