Mht. options i MCE Standby Tool:
(jeg uddyber et par af valgene til indstillinger, da de kan være af interesse for flere - sortér selv lidt i det)
Jeg har valgt følgende indstillinger (kan sikkert ikke overføres direkte til andre MCE-systemer, men kan måske inspirere) som gør, at jeg kan bringe maskinen ind og ud af standby med fjernbetjeningens Power/standby-knap og med MS-tastaturets PC-standby-knap ("måneknappen"). Min PS/2-mus kan (og skal) ikke vække PC'en:
MCE Standby Tool-instillinger:
Sleep state: S3 - Standby (i min BIOS er S3 enabled og wake-on-USB er enabled).
USB: Enable USB S3 Resume=YES; Disable selective USB suspend=YES; USBBIOSHACKS=YES;
Devices: Kun hak i "HID compliant mouse" (der skal nok eksperimenteres med indstillinger for "Devices")
Install: Jeg har valgt at installere tool'et (kører i systray)
eHome: eHome restart[Always start eHome at resume=YES]; Start location[Default(do not force)=YES]
Reboot: Force reboot[Do not force reboots=YES]; Autologon[Enable autologon=YES]
Recording: Enable recording monitor=YES
Debug:Enable log options=YES; Log task lists=YES; Standby delay=5 sec.; Delay before starting eHome=5 sec.
Jeg havde problemer med at PC'en nogle gange crashede->reboot, når den skulle vende tilbage fra standby. Dette meførte ofte en "Tuner not available" eller lign., hvilket igen betød, at en planlagt optagelse blev mistet (det ser ud til at MCE ikke kan lide at reboot'e indenfor 5 minutter før en optagelse (bruger Hauppauge PVR150MCE LP TV-tuner m/ nyeste drivers)).
Jeg gættede på, at rodproblemet KUNNE skyldet at display-driveren ikke håndterede at gå til standby korrekt og aktiverede derfor "Debug: Standby delay=5 sec." og problemet var løst...
Dernæst observerede jeg, at der ved opstart af MCE kunne optræde "sort skærm" i MCE og gættede på et resume-fra-standby-problem - måske igen med display-driveren og satte "Debug: Delay before starting eHome=5 sec." og problemet var løst...
Jeg har et nVidia 6200 AGP-kort og bruger v.78.01 display-driver; alle andre versioner fungere meget dårligt.
Udover disse indstillinger har jeg sat Kontrolpanel/Strømstyring/Systemstandby="Efter 15 min." (og de andre options til "Aldrig").
Håber, at dette kan hjælpe andre med både USB og standby-problemer.