Hej derude
Jeg leger p.t. med MCE, men mangler lidt hjælp. Jeg har til en start installeret MCE 2005 på en lidt pc. Det er en pentium 4, 1,6 G og jeg har anskaffet mig et nyt grafikkort - et Radeon 9250. Jeg har et dvd rom drev monteret. Desuden har jeg installeret et PVR 150 tunerkort i MCE kit udgaven så jeg har en fjernbetjening til systemet.
Jeg har installeret udstyr og drivere som ATI og Hauppauge foreskriver, (tror jeg) men hver gang jeg forsøger at køre live tv eller afspille dvd får jeg "decoderfejl". Jeg har en fornemmelse af, at den simpel hen mangler en decoder og at jeg må ud for at købe en. Jeg har kørt Microsofts utility XP Video Decoder Checkup Utility. Den finder godt nok 3 forskellige decodere men siger at de ikke er kompatible med MCE. OK jeg må ud og købe en der kan bruges.
Jeg har så været på nettet for at lede. Der findes mange forskellige fabrikater og mange forskellige produkter indenfor hvert fabrikat. Er der nogen der kan give mig et godt råd om hvilket fabrikat der er fornuftig at købe og hvilke produkter jeg skal bruge. Mit behov er, at se tv (TDC hybridnet), afspille dvd, optage lidt på harddisken og evt. senere brænde en dvd.
Som i nok kan høre er jeg ny på området og mangler lige lidt hjælp. 
Hilsen callevib