|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jimmi1311 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-September-2006 Status: Offline Point: 190 |
![]() Sendt: 26-September-2006 kl. 11:33 |
Hej allesammen Jeg har tænkt mig
at fordele pengene nogenlunde sådan her: Hauppauge WinTV
150MCE: 725kr Seagate 200Gb
HDD: 600kr Tower incl psu– HVILKET?? 1500kr Grafikkort –
HVILKET?? 700kr Bundkort 500kr 8CPU 1000kr Ram 1Gb 800kr Hvordan ser dette
ud?? Er der noget jeg har glemt??? |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Nogle forslag: Antec har en række rimelig billige HTPC-kabineter med PSU F.eks. Antec NSK2400. Der findes også et i kube-design til ca. samme pris, eller en dyre udgave med display. Endelig som normal mini-tower. Der findes en række motherboard med onboard grafik, f.eks. fra asus. (både TV-out og DVI). Derved spares grafik-kort. Hvilket HTPC-software vil du køre, MCE? Der skal også en fjenbetjening til, forslag microsoft remote. Hvordan skal Tv sluttes? HVordan skal TV-modtages? (valg af tv-kort) |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
mikkelb ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
Nu spørger du jo ikke om bundkort, men jeg har købt det her: Som kabinet har jeg købt det her Som sagt skal det tages med det forbehold, at jeg lige nu har det stående samlet uden en cpu i, men jeg giver gerne en rapport når det er oppe at køre (forhåbentligt inden weekenden)
|
|
![]() |
|
jimmi1311 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-September-2006 Status: Offline Point: 190 |
![]() |
Takker for svarene.
Jeg troede ikke at grfikkort, der er indbygget var gode nok. Mediecenteret skal tilsluttes via DVI. Er en microsoft remote bedre end en der følger med tv kortet?? Jeg skal i første omgang kun modtage tv signal fra en alm. antenne. Og ja, jeg har tænkt mig at køre MCE som styresystem. Hvad kræver det af ram og processer?? MVH Jimmi |
|
![]() |
|
bagwell ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-August-2006 Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Nu er jeg rookie på dette punkt men er det ikke billigere at købe en X-box 360 og sætte en større HDD i den. og så anvende den til media center ?
|
|
![]() |
|
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
![]() |
Der mangler et DVD (brænder) drev.
Og software, som også er blevet nævnt. Der findes gratis alternativer, men det skal jo med i overvejelserne. Mht forslaget om at bruge en Xbox360, så er det ikke just løsningen, hvis TV (og optagelse af samme) er en del at det at have et mediacenter. Den kan bruges som extender, men ikke som selvstændigt media center (eller alternativ til dette). Indbyggede grafikkort halter ofte i forhold til spil. Men kun til media center er det vist fint nok (evt til at starte på). Mvh Michael |
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
|
![]() |
|
moli ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
![]() |
Hej Jeg har igennem de sidste 2 år kørt en HTPC med on board grafik kort P4R800 fra ASUS, med fint resultat. Desværre er mit SPDIF stik gået i stykker så jeg er ved at opgradere til et nyt ASUS M2NPV-VM, som jeg også kan se at MikkelB anbefaler. Hvis du har planer om kun at bruge DVI, findes der jo også det her bundkort, lidt fedt. Jeg skal dog have en S-video eller ligende ud til mit TV. http://dk.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=101&l3=345 &model=1343&modelmenu=1 Det har indbygges WIFI og en masse andet lir, pris ca 900kr Har planer om at bruge Samsungs SATA harddisk 250Gb 2504 tror jeg den hedder, tester ret godt og koster ca. 600kr. MVH Morten |
|
![]() |
|
mikkelb ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
Hej Moli |
|
![]() |
|
moli ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
![]() |
Hej Mikkel Har også selv kigget efter det omtalte kort, men er ikke så bange for det. Regner med at finde et passende stik, så vidt jeg kan se er det et standard stik, som også bruges til at føde lyden fra CD'er ned. Du skal blot have fat i spdif signalet og ground (gnd), som så kan loddes på en alm skærmet ledning med phone stik, glem alt om super kabler. Der er tale om et digitalt signal der bliver streamet ind i din forstærker. Hvis du ikke er meget for at have ledninger hængende ud af din HTPC kan sætte et phone hun stik et sted på på din PC, evt i spærrepladerne til en af dine slots hvis der en så ledig. De 5V der også er i stikket er kun til føde printet hvis der skal en optisk udgang. Skriver lige hvis jeg finder det omtalte print, jeg kunne godt bruge min eneste non-optical spdif indgang på min AV reciever til noget andet, så jo det kunne være rart, med printet. Morten |
|
![]() |
|
![]() |
Hej MikkelB Fandt lige den fra Gigabyte http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=310942 mon ikke det er samme stik, der ihvertfald hvad man skal bruge Morten |
|
![]() |
|
![]() |
Hov, jeg fandt også et selv på proshop Det er godt nok til et andet ASUS-bundkort, men det er samme generation og type, så mon ikke de er identiske.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Jeg tror ikke forskellen er så stor. Mener det er standard stik de bruger i bundkortet. Bagpladen er ihvertfald standard, og spdif er der slet ingen tvivl om
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |