recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med billede gennem hdmi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med billede gennem hdmi

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jacobi1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-August-2006
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med billede gennem hdmi
    Sendt: 20-September-2006 kl. 00:01

Jeg får ingen billed på mit tv når jeg sætter den til HDMI gennem DVI på HTCP. Men det har jeg haft så enten har jeg rodet med noget jeg hellere skulle holde mig fra eller så ved jeg sgu ikke. Synes jeg læste for et stykke tid siden med en der havde samme problem men kan ikke finde det.

Mit tv er samsung 46M51, HTCP X-one med MCE.

Mit HDMI kabel fra tv går til en adapter til mit DVI stik på HTCP, der går også et scart fra tv til HTCP, da jeg ikke har lyd.

Håber på hutig hjælp da jeg er ved at ordne mit lydproblem.

Mvh.

jacobi
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2006 kl. 00:26
Jeg kan nok ikke hjælpe dig da jeg ikke har HDMI, men hvis nogen skal hjælpe dig tror jeg det er vigtigt at du orienterer om hvilket grafikkort du har.
Til top
Jesper.wind Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2004
Sted: Denmark
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2006 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af jacobi1 jacobi1 skrev:

Jeg får ingen billed på mit tv når jeg sætter den til HDMI gennem DVI på HTCP. Men det har jeg haft så enten har jeg rodet med noget jeg hellere skulle holde mig fra eller så ved jeg sgu ikke. Synes jeg læste for et stykke tid siden med en der havde samme problem men kan ikke finde det.

Mit tv er samsung 46M51, HTCP X-one med MCE.

Mit HDMI kabel fra tv går til en adapter til mit DVI stik på HTCP, der går også et scart fra tv til HTCP, da jeg ikke har lyd.

Håber på hutig hjælp da jeg er ved at ordne mit lydproblem.

Hej Hej

Jeg har selv et Samsung Samsung 40 LCD fra 2005, og på det, er det ikke muligt at køre DVI til Hdmi, hvis du ønsker at udnytte din HDMI, må du have et kort som kan vise billeder i HDMI, eller benytte PC ind på dit Samsung. (desværre, havde sel samme problem, og købte 2-3 kabler uden held)

Til top
SimpleUser Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2006
Point: 231
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2006 kl. 13:53

Ved du om det gælder alle Samsung LCD eller er det kun visse typer?

Har selv et LE26M51B - eller er det LE26M41B

Til top
jacobi1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-August-2006
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2006 kl. 15:43

Hej Jesper, jeg har en adapter til at sætte på mit HDMI kabel som får den til at være et DVI kabel i stedet for, det skulle der jo ikke være noget i vejen med, men det virkede også da jeg satte det til i starten, der var super billede men ingen lyd, men det var jo godt nok når jeg brugte pcén.

Mit grafikkort hedder IntelR Express chipset Family 128mb

Mvh.

jacobi
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu