recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 15.000 til stort tv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

15.000 til stort tv?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Hijklm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hijklm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 15.000 til stort tv?
    Sendt: 23-Marts-2017 kl. 08:13
Med et maksbudget på 15.000 skal jeg ud og finde et nyt tv. 
Der er noget helt barnagtig kriblen i maven over, at det skal være så stort som muligt - og derudover skal det selvfølgelig også være så godt som muligt.

Hvad er lige nu det bedste man kan få for dé penge? Et Samsung UE65KS8005?
Ved godt at OLED har et bedre billede, men så bliver skærmen mindre end hvis det ikke er OLED og derved mindskes kriblen i maven en smule.... :-)
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 08:43
Den genvinder du til gengæld alle dage efter køb);. Billedet vil imponere dig hver dag. Det vil du ikke sige med KS8000.
Det var min salgstale;). Gik selv med samme overvejelser, men 55" oled vandt over 65" samsung.
Nu har jeg aldrig været fan af lcd uanset, det vejede ret tungt på skålen også.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 09:53
Find 5k mere! Dumt at gå ned i str. Dumt at gå ned i kvalitet. Et GODT 65" TV koster bare 20 lange i dag, og det er rasendes billigt ift tidligere.
Til top
Hijklm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hijklm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 10:04
Det er som om TV altid handler om at finde 5K mere..... læser man anmeldelser af selv de bedste fjernsyn, så er der altid liiiige et eller andet de ikke er gode nok til. :-)

OLED til 15.000 kr. - er det noget Sony? Har hørt meget skidt om Sonys respons når man skifter kanaler m.v.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 10:08
5k mere er til et LG Oled til 20 lange
Til top
shaman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér shaman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Hijklm Hijklm skrev:

Det er som om TV altid handler om at finde 5K mere..... 

Nemlig, det har jeg også lagt mærke til... måske skulle man bare efterspørge et TV til MAX. 10.000,- hvis budgettet reelt er på 15.000,- LOL
/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af shaman shaman skrev:

Nemlig, det har jeg også lagt mærke til... måske skulle man bare efterspørge et TV til MAX. 10.000,- hvis budgettet reelt er på 15.000,- LOL
Jeg tror mere at det er spørgsmålet om, at folk med den prisramme mener, at man kan købe et rigtigt meget bedre TV for 5K mere.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 10:57
ks8005 er slet ikke et dårligt tv, tjek f.eks. hdtvtest.co.uk som har en rimelig tung test.

Der er ingen tvivl om OLED Med sit dybere mørke levere et mere "farverigt" billede pga. den "uendelige" kontrast niveau.

der er også reviews der klandre oled lidt i HDR pga. manglende lysstyrke især i HDR, og nogle af de defekte OLED nu har.

Jeg er sikker på OLED vil give en større wauw oplevelse, men jeg må ærligt indrømme efter at have set på OLED 55" i min stue vs mit kontor KS7005, så ved jeg faktisk ikke helt hvor jeg er, i REN mørklægning der er jeg SUPER fin med min OLED, omend jeg ser lidt retention som forsvinder, men jeg hader det.

men når der bare er lidt lys, så synes jeg faktisk min KS7005 gør det lige så godt, eller meget tæt på.

jeg synes til gengæld mit OLED SUTTER røv i sort niveauet, den fanger slet ikke skygge detaljer, det er simpelthen direkte elendigt.

og til at starte med så var Input lag ISÆR i 4K HDR mode, næsten ødelæggende for f.eks. en PS4 pro oplevelse, hvor KS7005 levere sublim input lag i 4KHDR..

Jeg vil gå efter Samsungen. hvis det er budgettet.

ellers vent en generation, har hørt Philips selv med LG´s nye OLED panel har fået mere styr på gradienterne i sort, og LG´s nye OLED har væsentligt mere styr på det..

min 55" OLed er nemlig E6 modellen som er sidste års model, som jeg fik sindssygt billigt gennem noget firma halløj.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af shaman shaman skrev:

Jeg tror mere at det er spørgsmålet om, at folk med den prisramme mener, at man kan købe et rigtigt meget bedre TV for 5K mere.

Hej
Og endnu bedre med 10 K mere af de lange.
Men det var jo ikke det der blev spurgt til,så havde der nok stået 15/ 20 K af de lange,
Mvh.
Til top
Hijklm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hijklm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 11:19
Jeg har også en PS4 der skal luftes, så af samme grund har jeg tænkt at Samsung var et godt bud. Selvom det selvfølgelig altid kan blive bedre, hvis man vrider bankmandens arm lidt længere...

Men skal også have sat lidt lyd til skærmen, så hvis dét kommer oveni 20K, så går den ikke længere økonomisk. Nogle herinde vil synes det er utopi, men et budget er nu engang et budget.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 12:15
Rasmusdc - Hvad mener du med, at der "i starten var input lag"? For det har LG læst, med en firmwareopdatering! Og hvis det kun var i starten (inden opdateringen), hvorfor så overhovedet nævne det, npr det nu ikke er et issue længere?

Philips OLED!? Seriøst? 1. Philips har rekord i høj fejlprocent. 2. "Ud af kassen" står Philips OLED af lo**, og kræver en professionel kalibrering, for at stå godt.

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 23-Marts-2017 kl. 12:19
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 12:17
Min anbefaling vil klart også være at smide 20k, for et 65" LG OLED! Bedste allround billede og også en rigtig velfungerende software.

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu