|
Fjernbetjent stikkontakt erfaring |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Marts-2017 kl. 12:10 |
Hej.
Jeg skal bruge en fjernbetjent stikkontakt til diverse hi-fi og TV. Det trækker noget strøm, så jeg vil gerne have god kvalitet. Hvis jeg køber IHC wireles bliver det lidt pebret prismæssigt. Harald Nyborg har et sæt til 95,- Er der nogen der har erfaringer med sådanne kontakter? |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har brugt dem fra HN i mange år
Virker fint og aldrig haft problemer med dem. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19800 |
Har sådan et billigt sæt til at ligge og flyde et eller andet sted. Syntes at de virkede af h..... til.
Klaus |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Vi har et sæt fra Aldi hvor der var til 4 stikkontakter og bruger det til lyset i stuen, det fungerer fint at kunne tænde det i zoner alt efter om vi skal hygge med lidt belysning til film eller om vi skal sidde ved spisebordet med gæster og hygge.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Er der nogen der har brugt dem med hi-fi eller lign.
Jeg har dårlige erfaringer med el spare skinner. De brænder af. Derfor vil jeg gerne have noget der holder. Redigeret af Mufti - 04-Marts-2017 kl. 15:59 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19800 |
Hviken effekt kan de tænde og slukke for?
Hvad er det præcist du vil tænde og slukke for? Klaus |
|
![]() |
|
Det er TV, dvd, HDD, forstærker, cd afspiller og lys.
Jeg har ikke regnet på effekt forbrug. Som jeg skrev tidligere, har jeg dårlig erfaring med en såkaldt elspareskine. Gider ikke ha noget der brænder af. Det ender nok med en IHC stikkontakt. |
|
![]() |
|
Jeg ville ikke gøre det med hverken mit tv eller min forstærker. Når tv slår i gang blinker lyset, det trækker en høj startstrøm.
For øvrigt så bruger de der fjernbetjente stikkontakter også noget stand-by strøm, måske mere end dit tv? Klaus |
|
![]() |
|
Det er også det jeg er bange for.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Nyere Tv, afspillere, recievere bruger så lidt i standby strøm at det ikke kan betale sig at anvende fjernbetj. stikkontakter
Undtagelsen er TV og box med optagemulighed, men de skal jo slet ikke slukkes helt. Ellers gør som man gjorde i gamle dage. Billedrørs TV, afspiller, reciever, mm i samme elskinne sat til en stikkontakt, der slukkes når man går i seng. |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5359 |
![]() Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Tak til alle for input.
Desværre er det meste udstyr af ældre dato. Jeg tror jeg laver en løsning med kabel og en afbryder. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |