recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology DSM 6.1 og Plex
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology DSM 6.1 og Plex

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
gnavpot Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Oktober-2013
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gnavpot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Synology DSM 6.1 og Plex
    Sendt: 25-Februar-2017 kl. 12:30
Jeg har netop opdateret min Synology 213air med den nyeste DSM 6.1 blot for finde ud af Plex ikke er kompatibel med 6.1 !
Jeg var ellers nogenlunde tilfreds med kombinationen af ovenstående og Apple tv4. Mit behov er alt overvejede streaming af film til fladskærm og i mindre grad musik. Men nu er det nærmest tilbage til muddergrøften.

Jeg synes at Plex mht. streaming af film er sådan ok, uden at være fantastisk. 
På musiksiden synes at jeg at der temmelig langt fra brugeroplevelsen af Itunes på diverse devices og så Plex og Synology Audio. De to sidste virker meget sløve og interface virker som noget der er lavet en halvhjertet indsats. 

Så jeg overvejer at sende Synology, Plex eller Apple Tv4 i den evige (eller indtil bedre version) skammekrog. 
Har nogen en mening ?

Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2017 kl. 13:03
Ja jeg ville forsøge at google efter problemet, eller vente et par dage indtil Plex kommer med en løsning.
Mvh Jesper
Til top
brisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2009
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brisk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2017 kl. 14:17

Du fik vel også at vide at plex ikke var kompatibel med 6.1, da du opdaterede ?

anyways, ver. 1.4.2.3400 virker fint på min ds713+

Til top
Skyhigh Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juni-2016
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyhigh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2017 kl. 00:01
Alternativt kan du smide lidt penge efter Infuse (KODI). Der er selvfølgelig lidt mere omstændigt end Plex, men du får så den samme funktionalitet tilbage, men med fokus på front-end styring af metadata.
Til top
gnavpot Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gnavpot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2017 kl. 14:54
På følgende site bliver sagen diskuteret :
https://forums.plex.tv/discussion/259879/is-synology-dsm-6-1-15047-not-compatible-with-plex
Jeg forstår sagen sådan at Synology 213 air er på den forkerte liste (dvs den har en arm 5 processor). 
Man kan så håbe plex vil lave en ny version som også dækker arm 5 processorer. Her kan jeg godt være noget pessimistisk .
Men nu er jeg er røget ud på overdrevet: Synology tilbyder en Itunes server, men er der nogen som nogensinde har fået noget ud af den ? 
I den "bedste" af alle verdner ville Apple lave Itunes app til Apple tv (4-elller hvad der måtte komme efter), men i mine øjne er der vi her ude i noget i stil med "I have a dream that one day...."

Til top
gnavpot Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gnavpot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2017 kl. 09:02
Jeg har nu prøvet Infuse, og jeg synes godt om dette produkt.
De må meget gerne lave noget tilsvarende til musik!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu