recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE vs Core 2 Duo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMCE vs Core 2 Duo

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nfspower Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 283
Direkte link til dette indlæg Emne: MCE vs Core 2 Duo
    Sendt: 31-August-2006 kl. 16:48
Jeg overvejer lidt en conroe cpu E6300-E6600

Men er lidt i tvivl om hvor vidt CPU'en bliver udnyttet, eller om den overhovedet vil virke ordenligt.

Grunden til jeg spørger, er fordi jeg havde en Intel 336 som den første cpu i mit MCE, og den kørte kanon, men en af mine venner manglede en cpu akut, så solgte ham min cpu, og da jeg nu arbejde i en it biks, så kunne jeg ikke lade vær med at prøve at købe en større.... mener den hed 630 eller 631 den jeg købte efter, en DualCore. Men mit MCE blev langsomt til at skifte i menu'erne i forhold til 336'eren, jeg formaterede, hjalp nada.

Men da jeg også bruger mit MCE som spille maskine til IT weekender osv, så kunne jeg godt tænke mig den var lidt overkill til det også

Så virker conroe med MCE uden probs ? eller skal jeg kigge efter en 336 igen :)

Redigeret af nfspower - 31-August-2006 kl. 18:15
Jeg er ikke kommet længere end ideen til et HTPC !
Til top
pekr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2005
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2006 kl. 14:36

Jeg har selv en E6600 i min HTPC. Virker fortrineligt. Har både haft 640 og en ældre p4 i. Og den kører bedre end tidligere. Overkill,,, ja hvis man kun bruger den som HTPC, så gå efter en E6300 istedet. Begge cpu'er overclocker rimelig godt, så der er altså masser af power.

Men en Celeron er altså i underkanten hvis du spørge mig.

Til top
fcbayern Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-December-2003
Sted: Danmark
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af pekr pekr skrev:

Jeg har selv en E6600 i min HTPC. Virker fortrineligt. Har både haft 640 og en ældre p4 i. Og den kører bedre end tidligere. Overkill,,, ja hvis man kun bruger den som HTPC, så gå efter en E6300 istedet. Begge cpu'er overclocker rimelig godt, så der er altså masser af power.

Men en Celeron er altså i underkanten hvis du spørge mig.

Tror i også 6300'eren er nok til Vista når det kommer?
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 17:48

Core 2 Duo er nok bedste processor på markedet lige nu. I glemmer dog lige, at man ikke bare kan smide processoren ned i et hvilket som helst motherboard med sokkel 775.

Endvidere har det vist sig (i al fald i første "sending" af Core 2 Duo boards), at nogle boards der er "Core 2 Duo ready" godt nok også er det, men først efter en BIOS opgradering. Hvilket ikke er helt så smart, hvis man ikke har en gammel chip til at smide i mens man flasher BIOS. Man kan kun håbe, at de snart får fikset den slags fadæser.

Ellers er der absolut intet der taler imod en Core 2 Duo, ejheller til media center brug. Dual/multi core er fremtiden, så man kan lige så godt købe en nu. Prisforskellen er ikke voldsom stor.

"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2006 kl. 18:20
Har overvejet en Core 2 Duo i HTPC men hvad skal man så se efter i specifikationerne for et motherboard?  Er der specielle chipsæt eller lignende hvor man kan sige at boardet er klar til en Core 2 Duo?
Til top
primeradk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Juni-2005
Sted: Gilleleje
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2006 kl. 22:19

Den du snakker om i 6xx serien er ikke duel core men en alm chip med mere ram på L 2 cachen.8xx og 9xx serie er duel core. Jeg er selvl ved at bygge en en HTPC og der kommer min gamle E6600 i ingen tvivl om det, den har godt nok ikke speedstep den jeg har men det er ellers en fed feature som også gør at den ikke udvikler så meget varme selvom den i forvejen ikke gør det.

Ellers køb en E 6300 som du selv siger, den er billig og yder ok, bare husk et bundkort som understøtter dem altså 965 eller 975.

Vista ready... Hrmm tror sagtens du kan trække Vista det er mere bundkort, gfx og alle de andre ting der skal have HDCP indbygget og det fås ikke endnu.

\René

Redigeret af primeradk - 07-September-2006 kl. 22:22
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu