recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med VLC player på Sony W805C
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problem med VLC player på Sony W805C

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med VLC player på Sony W805C
    Sendt: 02-November-2015 kl. 08:28
Jeg har lige downloadet VLC player til mit Sony W805C smart TV. Jeg prøvede derefter at afspille videoer beliggende på min NAS via appen, men videoerne tager så urimeligt lang tid om at loade - det tager ca. 10 min. at loade 30 sek. video.
Hvordan kan det passe det tager så lang tid når jeg har en 50 Mbit forbindelse og i øvrigt kører en kablet forbindelse. Det skal samtidig siges at alt andet internetrelateret indhold på TV'et kører hurtigt som det skal.
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2015 kl. 17:25
Er der slet ingen der har et bud på hvad der kan være galt?
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
Coolsmarti Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Oktober-2007
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Coolsmarti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2015 kl. 15:07
Kan det tænkes at de pågældende video og tilhørende format ikke understøttes såkaldt "native" af dit TV, og NAS'en skal forsøge at transcode den on-the-fly? Dette kræver en meget kraftig CPU, de er sjældent gode nok i selv de største NAS bokse, og derved vil det give lang load-tid og en masse buffering.
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2015 kl. 00:04
Det tror jeg du har ret i. Jeg har fundet ud af at mit TV kun understøtter videofiltypen MPEG-1(.mpg), så det er nok min NAS, som du også skriver, der febrilsk prøver at afspille filtypen, men som så ikke lykkes ret godt. Så der er vist ikke så meget at gøre ved det, desværre.
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
Coolsmarti Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Oktober-2007
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Coolsmarti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 16:53
Det kræver en kraftigere NAS, i en ret høj prisklasse for at kunne klare transcoding, alternativt kan en mindre, men kraftig, HTPC bygges for omkring 2500 kr.
- Men igen, medmindre du bygger diskene ind i den, så vil du bare have en ekstra boks stående, og det er jo heller ikke optimalt.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu