recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE TV fryser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMCE TV fryser

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 442
Direkte link til dette indlæg Emne: MCE TV fryser
    Sendt: 14-August-2006 kl. 19:50

At MCE2005 af og til fryser er et kendt problem og jeg har læst de tråde der omhandler dette emne, men jeg synes ikke helt der er noget der er ens med mit "fryse" problem.

Problemet er den senere tid blevet værre. Hos mig fryser maskinen udelukkende ved TV kiggeri, ellers ALDRIG. Jeg ser TV via en Sagem 81 box som er tilsluttet mit Hauppauge pvr 150 tv-kort via s-video indgangen. Billedet er knald godt, MEN det fryser 1-3 gange hver aften enten billedet alene så lyden fortsætter, eller både billede og lyd. Problemet kan kun løses ved at tage den store nødbremse og helt afbryde maskinen på powerknappen. Min maskine er en mini cube 3+ fra Small-PC og jeg har opdateret drivere til både ATI radeon 300/500 grafikkortet og Hauppauge pvr 150 TV tuner-kortet. Intet har hjulpet. Jeg kører med AVG antivirus og med Windows egen firewall.

Er der noget jeg har overset ???

Redigeret af ajaj - 14-August-2006 kl. 19:58
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2006 kl. 00:13

At MCE2005 skulle være ustabilt er, i modsætning til hvad du skriver, ikke korrekt. Tværtimod det er klippestabilt!!!

Jeg har 3 maskiner kørende med MCE, gamle og nye. De dør ALDRIG, kører som var de betalt for det!

Der er imidlertid mange ting der kunne være bedre, men det er jo ikke det du har problemer med

AVG Antivirus er perfekt med MCE, først efter jeg skiftede fra Norton til AVG blev det stabilt.

Der kan være tusindvis af årsager til netop dine problemer, men start med de mest oplagte:

1. Har du installeret MCE godkendte drivere fra Grafik og Tuner leverandørerne

2. Har du installeret alle updates, både SP2, Rollup2 og opdateringer til Rollup2 og Microsoft generelle updates

3. Har du checkket at der ikke er anmærkninger Hardware i system under Kontrol Panel?

Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2006 kl. 21:10

Jeg tror ikke jeg er helt enig med dig i ordene "klippe stabilt"  Både her i forummet og i en del udenlandske fora er der altså en del der har fryse problemer fx: http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/59862/, -men nok om det.

ad.1+2+3 skulle være helt iorden. Rollup2 opdateringer kommer iflg windows update, samtidig med opdatering af selve mce som jeg har sat til automatisk, men som jeg alligevel selv checker af og til under "brugerdefineret" opdate.

Eneste punkt der kunne være bedre er TV tuneren, hvor der siden jeg købte mit MCE er kommet et decideret Hauppauge MCE 150 tunerkort, hvor mit er det alm. pvr 150. Måske er det nye mere velegnet. Men det tunerkort jeg har, er jo et meget brugt et, og der havde nok været flere indlæg om dette hvis alle andre havde samme problem som jeg.

Jeg kan derfor ikke komme videre, da jeg ikke selv kan komme på flere iøjenfaldne "fryseemner" pga min relativt beskedne edb-viden   

Redigeret af ajaj - 15-August-2006 kl. 22:34
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2006 kl. 00:29

Når jeg siger KLIPPESTABILT så mener jeg det!!

Jeg bruger AKTIVT Microsoft MCE på fire maskiner. Kun en optager, men de andre viser og "låner" optaget video på de andre. En er en test maskine, men de har alle Tunere (som ofte skiftes ud, når jeg prøver noget nyt)

Jeg har desuden en enkelt bærbar med skiftende USB tuner sticks, der så er på via Wireless

Det er foresklllige tunere i hver især, men alle kører med MCE drivere

Ingen af dem går nogensinde død!

Til spgs. om 150 kortet: Der er ingen forskel på 150 kortet i MCE udgave i forhold til PVR udgaven, eneste forskel er at der med MCE udgaven er leveret MCE driver og en MS kompatibel fjernbetjening med.

Mit forslag er at du reinstallerer. Tag en kopi af det du har kært, og reinstaller!

Hvis du har problemer efter en reinstal så er sandsynligheden for en HW fejl ret stor

Til top
MCE Freak Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-April-2006
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2006 kl. 08:23
Prøv med noget andet dvd decoder software. Har læst herinde at Nvidia's decoder skulle være god. Jeg selv bruger PowerDVD version 6. Jeg opgraderede fra version 5, da fjernsyns kiggeriet var ustabilt (jeg tør næsten ikke bruge ordet i denne topic  )
Til top
Kluks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Februar-2004
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2006 kl. 10:15

Hvordan er temperaturen i din mediacenter. Det kunne også godt lyde som om din mediacenter pc rent faktisk bliver overophedet...

Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2006 kl. 18:26

Kan det passe at temperaturen normalt skal være 35-40 grader ?

Når jeg ser efter i BIOS'en står CPU temperaturen til 67 grader. Det er jo en hel del. Det lille mediecenter er da også meget varmt at røre ved. Det er måske her problemet er.

Men hvorfor fryser det så kun ved TV kiggeri og intet andet ?? Er tunerkortet specielt følsomt ???

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu