|
Betamax |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Surround4U ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-April-2012 Sted: Vanløse, Danmar Status: Offline Point: 48 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Juni-2015 kl. 21:40 |
Hej alle. Jeg håber dette indlæg er det rigtige sted. Jeg har et lidt anderledes spørgsmål og har stort brug for jeres hjælp! Jeg er gået lidt i nostalgi/nørd mode og har fået købt mig en Betamax afspiller. Dette både fordi jeg har nogle gamle hjemmeoptagelser jeg gerne vil have overspillet, men også fordi jeg har fået mig én af Star Wars filmene på betamax. Problemet er, formatet. Filmen er i NTSC og min afspiller er i PAL. Jeg købte fornylig en Pal<->Ntsc converter som ikke rigtigt gør sit arbejde. Der kommer et slags Prøvebillede frem på skærmen som det eneste. Er der nogen, med tanke på at tænke ud af boksen, der har et forslag til jeg kan komme til at se min ntsc film på min afspiller?
|
|
Skærmen må godt være flad, men lyden SKAL være rund !
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan du ikke, da sfspilleren kun kan køre PAL. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Surround4U ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-April-2012 Sted: Vanløse, Danmar Status: Offline Point: 48 |
Bum.. Ikke megen ud af boksen tænkning der.. Så det er bare at give op uden videre?
|
|
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Ja, find en NTSC afspiller, brug Converteren og overspil til PAL maskinen. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Hvad er argumentet for, ikke bare at købe en NTSC afspiller og afspille direkte fra den.. Det andet virker bare...
|
|
|
|
![]() |
|
Ja, hvis du vrkelig kan finde en USA maskine, det er nok ikke nemt, der behøves så nok også en transformer. |
|
|
|
![]() |
|
Jeg har faktisk fundet en maskine på eBay.. Til Ntsc.. Jeg smed et bud efter den, kort før starten af denne tråd, hvis alt andet skulle fejle..
Ja det er korrekt jeg vil skulle bruge en transformer til US strøm stikket.
|
|
|
|
![]() |
|
Husk så er det uden for EU, så skal der jo ligges en del penge til, udover forsendelse. En Converter til stikket er jo ikke nok, der skal omsættes fra 110V-220, og vil den køre med korrekt hastighed på 50 Hz.? |
|
|
|
![]() |
|
Aha, du mener vel sådan en her?
http://www.avantix.dk/catalog/product_info.php?products_id=3239&from=pricerunner&utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=Pricerunner_klik Den har jeg styr på. Jeg har brændt ét stykke hardware af på bare at "konvertere" usa til dk stik uden transformer.. Har fundet én til 1300kr inkl. fragt.
|
|
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
At du gider at bruge penge på det. Jeg kan forstå, hvis man har nogle gamle hjemmevideoer, som man vil have overspillet. Men fordi man har en film på Betamax, det ville jeg ikke smide penge efter. |
|
![]() |
|
Ja, til det er det IMO OTT. |
|
|
|
![]() |
|
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
Hej
Må man spørge hvor du fandt den Betamax?, og til hvilken pris? Jeg kunne godt bruge en da jeg har en del gammel hjemmevideo jeg godt kunne tænke at få set/kopieret.
|
|
Ning
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |