recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPhone tager alt netværk?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPhone tager alt netværk?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DjDP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-December-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DjDP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: iPhone tager alt netværk?
    Sendt: 09-December-2014 kl. 14:56
Jeg har problemer med at min telefon "reducerer" alt netværk jeg har hjemme hos mig.
Normalt har jeg 15mb/Download og 1mb/up, men fordi min iPhone er indstillet til kun at trække 5mb/download gør den så at resten af lejligheden også kun har 5mb/download at arbejde med (ved ikke hvorfor mon iPhone er indstillet sådan).

Har kontaktet min internetsudbyder (Telenor) for at høre dem i problemet. De siger problemet ligger i telefonen..

Da jeg så tog tIl TDC, dem jeg købte iPhonen af, siger de, at de aldrig har hørt om et sådan problem...

Telenor snakkede om en dualBand router (hvilket jeg ikke aner hvad er), men de sagde at det havde vi ikke. Nogen der har en løsning på det her?

På forhånd: tak!
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 1168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vanderlay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2014 kl. 15:06
Hvis det er en kombination af halvgammel iphone (hvis wifi-standard er begrænset til 802.11b el g) og halvgammel router (som ikke har dual band), så bliver routeren nødt til at sende med en frekvens som din iphone kan bruge.

En dualband router koster vist ikke det store, jeg troede egentlig alle idag var det
Til top
DjDP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DjDP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2014 kl. 15:27
Det er en iPhone 5s og routeren er maks et år gammel. Det er ikke engang fordi nogen af delene er særligt gamle..
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2014
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2014 kl. 02:16
Hvilken router har du?

Har du den seneste firmware i routeren?
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 1168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vanderlay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2014 kl. 08:40
En iPhone 5S burde helt klart ikke nedsætte hastigheden på et trådløst netværk. Jeg kan ikke komme på, hvilken type indstilling på den, der skulle påvirke det.

Så det må være routeren eller dens opsætning
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2014 kl. 09:59
Har du sat telefonen op som wifi spot?

Således at den deler sit net via wifi.
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2013
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2014 kl. 11:43
hvordan har du begrænset download hastigheden på Iphone, det viste jeg ikke man kunne?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2014 kl. 13:19
Man kan ikke begrænse wifi hastigheden på en iphone.

Trådstarter må komme med flere data på udstyr. Udbyder osv.
Til top
DjDP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DjDP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2014 kl. 19:02
Mange tak for svar og interesse - beklager det sene svar (problemer med netværket).

> har en technicolor TG788vn v2 router (forholdsvis ny)
>udbyder er Telenor, iPhone har TDC abonnement.

@Mufti det skulle undre mig meget, da jeg ikke engang ved hvordan man gør. Incase det kunne være tilfældet, at det var det der var problemet. Hvordan tjekker jeg det og hvordan ændrer jeg det?
@vanderlay nettet har virket problemfrit indtil for ca. Halvanden uge siden (uden jeg har ændret noget)

@mulleb har ingen anelse - haha! Det var det Telenor skrev jeg havde gjort, mfw.
Til top
DjDP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DjDP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2014 kl. 19:06
@TBK jeg ved ikke hvad firmware den har, da det ikke var mig der satte det op.. Jeg havde aldrig den fjerneste anelse om jeg skulle komme ud i sådan et problem.
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2014
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2014 kl. 01:24
Telenor skulle holde firmware opdateret. Du kan logge ind og lave lidt om på indstillingerne, men du kan nok ikke lave noget specielt om på WiFi indstillinger.

Det kan være et firmware problem, ISPer er ikke altid lige gode til at få den nyeste firmware udrullet.

Hvis du ikke kan ændre noget, eller ændringerne ikke hjælper, så kan du prøv at sætte en anden router bag technicoloren.

Hvis den anden routers WiFi virker uden problemer, så kan du enten forsætte med dette setup eller anskaffe en anden xDSL router (eks. http://www.asus.com/Networking/xDSL_Modem_Routers_Products/)

Telenors router er ikke specielt ny. Jeg tror den er designet for små 5-6 år siden.

Databladet for din nuværende router:
http://medialibrary.technicolor.com/CommunsImagesEnLigne/Download/4422079_333_1_277_0-68C504F561D9E26404323FDE81D98A3C/DS_MediaAccess_TG788vnv2.pdf
Til top
DjDP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DjDP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2014 kl. 06:00
Tak for hjælpen TBK. Jeg vil prøve de ting du siger...!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu