|
Syn DS415+ - Tilføjelse af 3. disk ? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Seal ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 121 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-November-2014 kl. 22:39 |
Hej,
Købte jo efter god vejledning i anden tråd herinde en DS45+, og satte 2 6TB diske i til at starte med, har kørt nogle uger med dette setup, og jeg er glad for boksen det fungerer jo fint efter hensigten. Jeg har dog netop sat yderligt en 6TB disk i (samme model disk som de 2 første osv.) - jeg har via web assistant ledt efter et sted hvor jeg skulle gøre noget ift. at initialisere den 3. nye disk og inddrage den i setup ? Jeg kan fint se den via kontrolpanel / oplysningscenter, men den bliver ved med at stå som ikke initialiseret - har nu googlet diverse, men kan ikke lige umiddelbart finde noget mht. isætning af yderligt drev, og hvad man bør udføre eller ej ? Nogen der lige hurtigt kan sige om den bare dukker op med tiden (evt. fordi at DS er i gang med at arbejde med drevet og indføje den i eksisterende RAID), eller om jeg bør udføre et eller andet ? |
|
![]() |
|
Seal ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 121 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ok fandt endeligt lyset gennem lagerstyring + udvidelse af diskenhed.
Opgaven løst, Go' Aften Danmark til alle ;) |
|
![]() |
|
Hmmmm 4.03% er den nye disk i tilføjelses stadiet her efter 3 timer ?
Er det normalt at det skal tage flere dage om at tilføje en disk i ens NAS ? |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
Ja 6tb i raid tager laaaang tid
|
|
![]() |
|
ok tak for svar.
Har været i gang nu i godt 12 timer og ca. 15.5% så ja 3 dage tager det åbenbart, damn ;) Nogen der har erfaring med at bruge/streame fra sin NAS under udvidelse af diske ? Har læst et sted at det kan man godt, dog er jeg lidt overtroisk ift. at "forstyrre" boksen i dens proces ? |
|
![]() |
|
ab_kallenbach ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juli-2007 Status: Offline Point: 167 |
Ja, det tager lang tid :-).
Du kan godt bruge den både til læsning og skrivning af data, men jeg har det ligesom dig - vil helst ikke "forstyrre" den... :-) He he...
|
|
Philips 47PFL7008S, Philips Hue, Waoo: Airties 7210, Panasonic Blu-Ray, Onkyo HT-R390, Popcorn Hour A-100, Synology DS415play
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |