|
Køb af router. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Ckhansen1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 177 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-September-2014 kl. 10:50 |
Hej
Jeg står og skal bruge nogle trådløse router til min arbejdsplads, hvor vi vil lave WIFI i vores Café. Det bliver gratis for alle der er, i omkring cafeen, så der vil kun blive skiftet kode et par gange om ugen. Det jeg har brug for en er router der selv kan deaktivere det trådløse signal uden for åbningstiden. Kan man få det? Mvh Claus |
|
![]() |
|
joensson ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 213 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja det er der umiddelbart mange af dem der kan.
De der kan har det som regel angivet i admin-gui'en ved siden af det enkelte SSID. Der kan man så sætte tidspunkter det må være aktivt i. Det hedder formentlig noget med Schedule, eller Access restriction i menuen. Jeg har et par Asus RT-N66u med den funktionalitet - og mener også at min gamle DLink DIR655 kunne før den stod af. Alternativt kan man vælge en router der understøttes af DD-WRT eller Tomato firmware og installere dem. De er to gratis firmwares der virker til mange routere, og inkluderer bl.a. sådanne café-features. Skal det være helt low-budget kan du sikkert også bare købe en vilkårlig router og smække et tænd-sluk ur mellem stikkontakt og router. Så er der helt slukket uden for åbningstid - men så ryger den kablede forbindelse også når der er lukket - (og du skal være obs på sommer-/vintertid :)). Redigeret af joensson - 25-September-2014 kl. 13:55 |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Alternativt kan man med Ubiquiti løsningerne lave gæstenetværk osv. på forskellige VLAN og SSID's
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Det kan man som standard på ASUS' routere. M.v.h. |
|
![]() |
|
TBK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2014 Status: Offline Point: 245 |
Hvor mange mennesker skal der max. være på WLANet på en gang?
Hvor stort et område skal det dække? Er der mure af beton w/wo armering som signalet skal forcere? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |