recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DTS HD Master på Mini Mac
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DTS HD Master på Mini Mac

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DTS HD Master på Mini Mac
    Sendt: 10-September-2014 kl. 00:23
I vinters fik jeg rippet en stor blu-ray samling som jeg nu kører på en Mac mini 2012. Jeg kan forstå at Mini Mac´en blot understøtter DTS. Kan man på nogen måde få HD lyden ud af Macen?

I Bagklog skabens øjne skulle jeg have rippet den med blot DTS lydsporet, det havde givet mig langt mere plads på harddisken:). Og det bliver ikke lavet om, så heller udnytte det, hvis det kan lade sig gøre.

Det skal måske lige tilføjes at jeg bruger xbmc og self HDMI 1.4 kabel

Redigeret af Bromberg5 - 10-September-2014 kl. 00:39
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 01:02
Jo, hvis du installerer Windows eller en Linux distro på den, så kan du :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 01:13
Det ville jeg bare rigtig gerne udenom.
Jeg kan forstå det er et software issue. Det er ikke noget xbmc kan håndtere?

Hvis jeg installere Linux kan jeg så stadig finde min timecapsule?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 07:48
ja selvfølgelig kan du finde din timecapsule - du skal bare huske at sætte den til at køre via enten SMB eller NFS  - men du kan selvsagt ikke bruge dine timemachine backups til en klejne hvis du installerer ren linux på den uden at du også har osx kørende. Man må lide for skønheden og pt er det bare ikke muligt at få hd master lyd ud gennem osx. Så enten laver man en bootcamp med windows eller deler disken op i flere dele og installerer linux på en af dem og bruger den til at afspille video fra.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 08:07
Jeg bruger den ikke som timemachine, kun film, musik og billeder:-)

Havde håbet at der fandtes noget 3 parts software
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Point: 687
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 09:08
Driveren som håndtere HD lyd er stadig ikke en del af OSX og heller ikke i den nye version OSX Yosemite som kommer snart. (har prøvet) du skal enten som Nagash siger ligge Windows eller Linux på.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 10:04
Jeg har også været der - der er desværre ingen mulighed for det.

Omvendt er det da rart at dine film ligger i max kvalitet. Mini'en kan jo fint afspille det - der kommer dog kun dts core ud, men du kan muligvis ikke høre forskel alligevel. Og bliver det i fremtiden anderledes eller du får dig en anden afspiller så ligger de klar i HD

Redigeret af Berdel - 10-September-2014 kl. 10:05
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 11:47
Da jeg forsøgte her i foråret at benytte en Mac Bookpro fra vinter 2013 kunne jeg ikke afspille HD lydspor selv fra Windows, det lader til at Apple endnu ikke vil betale for licensen til HD lyd, og har derfor ikke inkorporeret dette i hverken OSX eller deres Windows Bootcamp drivere.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 12:04
Kenzo85_ Det er fordi du skal ikke installere audio drivere via bootcamp du kan slette dem igen og installere HD driverne selv.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

Kenzo85_ Det er fordi du skal ikke installere audio drivere via bootcamp du kan slette dem igen og installere HD driverne selv.
Ahh okay, er disse blot nogle standard Intel drivere ?
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 13:00
Jeg mener det var Realtek HD Audio drivere jeg installerede på min MBP Retina men kan ikke huske det 100%..
Til top
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-December-2007
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kharder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 09:57
MakeMKV kan lave tabs fri konvertering fra HD lydformaterne og til flac. Det fungerer upåklageligt i både xbmc og vlc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu