|
hjælp til hverdags/htpc |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
playdada ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-September-2014 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-September-2014 kl. 21:46 |
hej med jer.. håber der er en der kan hjælpe mig.
jeg skal til at bygge mig en pc.. men da jeg er helt ny til dette ville jeg høre om nogen kunne hjælpe mig. pc'en skal fungere som media center/media server men skal samtidig kunne køre lidt spil (ikke noget vildt), surfing og den slags. den skal gerne kunne tåle at stå tændt 24/7 (eller noget der minder om det) her er hvad jeg har fundet frem til: CPU Intel 1150 i5-4570 Ci5 Box (3,2GHz): 1.377,49 WD Red WD20EFRX - Harddisk - 2 TB - intern - 3.5: 663,49 Fractal Design Node 304 Black: 584,49 Asrock B85M-ITX mITX DVI/HDMI/DP: 536,49 Samsung 840 EVO MZ-7TE120 - ssd - 120 GB: 522,49 Corsair Builder Series CX500m - 500 Watt: 442,49 Club3D R7 240 2GB DVI/HDMI/VGA DDR3: 440,49 2 X KINGSTON 4GB DDR3 1600MHz Non-ECC CL11: 602,98 Akasa AK-CC7109EP01 CPU-køler Intel 775/115x: 87,49 Total inkl. moms: DKK 5.257,88 synes det er blevet lidt dyrere end jeg havde håbet.. så håber på at en af jer kan give mig nogle pointers til at gøre det billigere. er som sagt helt ny til den slags.. så muligvis det er overkill til mit brug? ps. den skal stå i et skab under mit tv og skabet er 33 cm højt. mvh. og på forhånd tak Danny |
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4130 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prøv med amd A10 processor. Du spare lidt der lige så god bedre ydelse til spil. Pga kraftigere gpu
|
|
![]() |
|
playdada ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-September-2014 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
Jamen går der ikke noget af yde evnen af med AMD?
Spil er ikke så vigtigt som at den køre media centeret flydende (xbmc).. Jeg spiller ikke så tit og når jeg gør er det vist ikke de mest krævende spil.. :-) Planen var at køre Windows 8 med xbmc på.. Den skal kunne agere server for soveværelsets media player samtidig med at der bliver afspillet film på den inde i stuen.. |
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4130 |
Ej der går intet af ydeevnen. Den bliver lidt varmere. Men med et kabinet med fornuftig køling. Så holdes temperuren nede. Kører selv win8.1 og xbmc. Plus spiller nfs osv med den. Intet problem.
|
|
![]() |
|
så ikke lige du også havde et grafikkort skrevet med. den spare du med en amd a10 processor, da dens gpu er bedre end r7 240
|
|
![]() |
|
tak fordi du gider kigge på det.. er påskønnet.. :-) men er nu kommet lidt i tvivl om jeg måske skulle bygge mig en nas server til min musik/film/billeder i stedet og en "lille" pc ved siden af til at afspille/surfe osv..
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19815 |
Var det mig ville jeg købe en fin lille færdigbygget NAS i god kvalitet og en pc/medieafspiller ved siden af. Så skal din store flotte og strømslugende pc ikke stå tændt hele tiden og om et halvt år gider du ikke at spille mere, men vil se dine multimediafiler via en ny og smartere lille dims du kobler til dit tv og styrer vis mobilos. Så er det rart at NAS er en færdig kasse for sig selv!
Klaus |
|
![]() |
|
spiller ikke særlig meget i forvejen.. og når jeg engang i mellem spiller er det ting som tropico 5, anno og den slags.. og en sjælden gang i mellem spiller kæresten sims.. så det er ikke krævende spil.. og var heller ikke for spillenes skyld jeg ville have den.. men muligheden for at spille på tv'et var jo meget rar hvis man alligevel skulle til at bygge.. :-)
men som sagt er det mere multimedei delen jeg skal bruge den til.. og synes en færdigbygget nas er lokkende.. men bliver bare små dyr når der skal være plads til mere end 2 hdd.. i sær når jeg samtidig gerne vil bygge en "hygge" pc til tv'et.. :-) men har du nogle gode forslag til færdigbygget nas? :-)
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
går ud fra du mangler prisen på en licens til win8 også?
Men som Klaus siger. Det er temmelig sjældent en kasse på størrelse med 8L mælk får lov at stå særligt længe ved siden af TV'et :-) |
|
![]() |
|
er godt klar over at win8 også er dyr..
og computeren skulle jo stå i et skab.. så det er ikke sådan at den bliver en øjebæ.. :-) men nu har jeg så kigget lidt rundt på færdigsamlede nas.. og må indrømme at synolgy virker ret okay.. er der nogen af jer der har erfaring med dem? :-)
|
|
![]() |
|
så er det bare om: Skal det være Nuc eller en gigabyte brix alt efter ydeevne
|
|
![]() |
|
jeg har virkelig ingen anelse.. er helt rundtosset af at sidde kigge på nas'er hele dagen..
hvis nogle vil komme med forslag må de meget gerne.. den skal kunne streame til to maskiner.. tænker 8gb må være nok hdd.. men ville selvfølgelig være rart at have mulighed for at udvide hen ad vejen.. og så ville det være fint hvis den kunne køre noget ftp.. men det er mindre vigtigt.. :-) tak for jeres hjælp indtil videre.. :-)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |