recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med intel nuc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med intel nuc

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 356
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med intel nuc
    Sendt: 23-Juni-2014 kl. 21:03
Jeg vil lige høre om det er mig der er uheldig eller andre der har oplevet det samme og evt har lidt hjælp.
Jeg fik en intel nuc dn2820, fandt ram fra min MacBook Pro (1.35v), og fik SD harddisk i. Fik strøm på og tændte, så lyser dioden men ingen start op billede, så fik jeg googlet mig til at det var ikke understøttede ram når den gjorde det. Så fik jeg købt nye ram og tændte igen. Denne gang med start op billede, og jeg kunne komme ind i bios'en. Men så kan den ikke se den USB pen jeg skal installere Windows fra. Så googler jeg det, igen står der at det er et kendt problem. Der skal bare opdateres bios. Så opdatere jeg bios, og prøver igen. Så er jeg tilbage til det samme problem at der ikke kommer opstartsbillede på. Googler det igen, hvor der står det er et kendt problem, intel linker til en recovery mode ved at pille en jumper ud. På med ny bios fil, og starter op, dioden blinker i mystisk mønster som om den arbejder, men stadig ingen billede. Der står efter 5 minutter at når den lyser fast skal man skulle den og proppe jumperen i igen. Men når jeg slukker maskinen starter den op af sig selv efter 3 sekunder. Jeg sætter jumperen på plads igen, men samme problem den tænder men intet billede, og hver gang jeg slukker tænder den af sig selv efter få sekunder.

Nogen gode bud eller skal de bare have den tilbage i hovedet igen?
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2014 kl. 23:48
Har installeret denne NUC uden større problemer..

Installeret windows 8.1 fra dvd (usb-dvd-drev) og det kørte op uden problemer..

Mener der er noget  med, hvis man anvender USB pen, at en bestemt formatering af usb-pennen skal overholdes, noget med Fat32 formatering  for den nye type bios  (eufi) kan boote/anvende den...
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2014 kl. 10:53
Har du tjekket om de ram du bruger er på anbefalings listen hos Intel.?
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2014 kl. 08:47
Jeg fik det endelig til at virke. Men det der forsaget flest problemer og mest bøvl var Windows. Nu er der kun openelec og xbmc og alt hd virker og den er super hurtig. Men nu er der ingen mulighed for netflix i full hd eller hbo. Så en løsning bliver nok Dual boot :-( hvorfor er der ikke bare en nem løsning der virker med alt grrr..
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2014 kl. 09:00
Og du har opdateret bios til den nyeste version? 
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2014 kl. 10:05
HD Lyd og netflix surround kommer ikke til at virke i Windows før intel får lavet IME til den..

Redigeret af Bjur - 02-Juli-2014 kl. 10:05
Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 19:38
Ja bios er nu opdateret til den nyeste. Men for dælen der er for tyndt, at intel har kendt til deres driver problem i et år(?)... Måske lykkedes det en dag
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu