recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV, monitor, pc-skærm eller hvad?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV, monitor, pc-skærm eller hvad?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sirvival3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirvival3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV, monitor, pc-skærm eller hvad?
    Sendt: 21-Juni-2014 kl. 23:28
Jeg overvejer lidt om vi bør udskifte vores gode gamle 37'' plasma tv fra Panasonic.

Når jeg kigger tv i butikkerne og på nettet, så tænker jeg, at jeg får langt flere funktioner end jeg overhovedet har brug for, da smartTV og tuner ligger i htpc'en og lyden ligger i soundbaren.

Spørgsmålet er derfor om det er muligt og om det er smart at købe en forstørret pc-skærm i større 50-55'' til sit htpc i stedet for et rigtigt tv?
Er der nogen der har erfaringer, gode forslag eller råd?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2014 kl. 00:21
Kort svar, nej. Ikke noget du kan spare på i hvert fald. Eneste producent jeg kan huske, som lavede "skrabede" modeller til konsummarkedet, var Pioneer. Resten laver kun til professionel brug, og de koster bestemt ikke mindre end et rigtigt TV.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2014 kl. 07:38
Tja det har jeg også kigget efter i flere år og er kommet frem til at producenterne ikke vil lave denne type da der er minimale muligheder for at inbygge planlagt forældelse. Det vil kun være komponenterne de kan bruge. Det er væsentligt lettere for dem at vælge funktioner til og fra i smarttv delen via firmware updates og dermed rvinge forbrugerne over på de helt nye modeller som naturligvis kan de nye ting. Se bare Samsung og HBB app'en. Meldingen var: det er kun 2014 modellerne der kan dette og så har flere efterfølgende fundet ud af at ved at skifte til Tjekkiet som lan kan man faktisk få HBB på flere ældre modeller.

Mvh BS
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2014 kl. 22:08
LFD er ikke beregnet til TV-kigning. (large format display) men er beregnet til alt fra kiosk visning af reklamer til videovæg løsninger der kører 24/7. Dette kræver specielt hardware som kan holde til det og derfor er prisen markant højere end på et TV. Det kan på ingen måde betale sig at kigge i den retning. Bare køb et TV med et nogenlunde billede hvis det meste ryger gennem computer alligevel.
Til top
sirvival3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Sted: Danmark
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirvival3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2014 kl. 16:25
Det lyder som et "no go". Jeg undrer mig bare, da der jo burde være et marked for det, eftersom det ikke bare er htpc/mediecenterfolket der kunne "nøjes" med en billedefremvisningsløsning, men også alle de der har bokse fra yousee, boxer og hvad de ellers hedder.

Jeg må kigge tv-vejen, og så blot accepterer alt det ikke-brugbare ekstra, som jeg også får med.
Udfordringen bliver nu at finde et tv med et godt billede, da der skal sorteres i diverse test som ofte kigger på andet end den rå billedkvalitet.

Tak for hjælpen til alle.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2014 kl. 17:23
Det skulle man tro, men det er faktisk ikke et marked overhovedet.

Jeg købte i sin tid mit æld gamle sony P3000 fordi det i en test viste sig det havde en rigtig god forbindelse til PC'en og ikke bare var et TV. Dengang var det så via vga, nu er det så digitalt, så er det reelt ligegyldigt med ordentlig vga-port. Det er dog generelt ikke det store problem at finde et nogenlunde TV da der er 1:1 mapping og det er jo ikke længere TV'et der skal stå for skaleringer af video, men din comp/boks
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu