recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Komprimere ts filer til mkv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Komprimere ts filer til mkv?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
DjonDjoe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Juni-2004
Status: Offline
Point: 266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DjonDjoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Komprimere ts filer til mkv?
    Sendt: 06-Juni-2014 kl. 07:55
Jeg har en del ting optaget i DVBViewer, som madammen gerne vil gemme for evigt og altid. Da det er nogle kæmpe filer på op til 20 GB, vil jeg gerne komprimere dem og helst gemme dem på en DVD hvis muligt.

Hvilke programmer skal man bruge til sådan en opgave? Det er både HD og SD fra DR og andre kanaler. Hvis programmerne er gratis, er det et plus Tongue

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 08:06
Til top
TeddyM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Juni-2014
Sted: KBH N
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TeddyM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 10:53
+1 til Handbrake.

Mit råd er at lave nogle test på et par minutter for at se om kvaliteten kan accepteres af dine (og madammens) øjne, samtidig med at filerne ikke tager for meget plads... Der findes mange opsætnings skabeloner på nettet, men i sidste ende er det Jeres øjne der skal se på video'erne.
 :)
Nobody is perfect.
I'm a nobody. :P
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 11:07
fra dem bag dvbviewer http://www.haenlein-software.com/index.php?PHPSESSID=81c37aaae39d7541fe184a73773c7d2d&nav=products/dvr-recode-1
.....
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DjonDjoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 11:19
Takker, jeg kigger på forslagene i weekenden.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

fra dem bag dvbviewer http://www.haenlein-software.com/index.php?PHPSESSID=81c37aaae39d7541fe184a73773c7d2d&nav=products/dvr-recode-1

Det er da ikke dem der står bag DVBViewer. Det er Hackbart: http://www.dvbviewer.tv/forum/user/1-hackbart/
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af DjonDjoe DjonDjoe skrev:

Jeg har en del ting optaget i DVBViewer, som madammen gerne vil gemme for evigt og altid. Da det er nogle kæmpe filer på op til 20 GB, vil jeg gerne komprimere dem og helst gemme dem på en DVD hvis muligt.

Hvilke programmer skal man bruge til sådan en opgave? Det er både HD og SD fra DR og andre kanaler. Hvis programmerne er gratis, er det et plus Tongue

Det brugte jeg også en masse tid på før i tiden, men kom frem til at det ikke var værd at spilde tid på, når hardiske på 3 TB kan fås for 750 kr. og en HardDrive Dock kan fås for et par hundrede
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 12:39

Hvilke programmer skal man bruge til sådan en opgave? Det er både HD og SD fra DR og andre kanaler. 
Hvor er de optaget fra, DVB-T - kabel TV eller?
Der kan være problemer med at få eventuelle undertekster med, hvis de ligger som DVB-sub eller teletekst.
Jeg har samme politik som MCenterFreak med at gemme på harddiske.
Livet er for kort til konvertering.  LOL

Mvh. JørgenT
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DjonDjoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 12:45
De er fra Kabel, DVB-C.

Jeg kan godt se jeres pointe. Dog er der ikke meget WAF i at skulle forklare hende om harddisk-docks, hvilken disk hun skal proppe deri, samt at få drevet og sharet fundet frem i XBMC :-)
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10580
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 13:39
En af de absolut hurtigste og bedste encodere er WinAVI Video Converter. Den kan omkode til stort set alle formater med rigtig godt resultat, men den er ikke gratis.

Flemming

Redigeret af fltk - 06-Juni-2014 kl. 13:43
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 14:30

Dog er der ikke meget WAF i at skulle forklare hende om harddisk-docks, hvilken disk hun skal proppe deri, samt at få drevet og sharet fundet frem i XBMC :-)
Så er en USB harddisk måske nemmere, og faktisk ikke dyrere.
Mine foretrukne er WD Elements, seneste indkøbte i 3TB version:

Mvh. JørgenT
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 15:59

De er fra Kabel, DVB-C.

Jeg kan godt se jeres pointe. Dog er der ikke meget WAF i at skulle forklare hende om harddisk-docks, hvilken disk hun skal proppe deri, samt at få drevet og sharet fundet frem i XBMC :-)

Det er jo derfor du starter med at lagre din optagelse i en mappe som allerede ER mappet i XBMC og laver et link på forsiden.

Dit lager skal naturligvis være tilgængelig på netværket, så man ikke skal rode rundt med usb diske, docks osv. Med andre ord: køb en NAS med rigeligt plads. 3-4TB diske er ikke voldsomt dyre.

Redigeret af tobywan - 06-Juni-2014 kl. 16:00
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu