|
Nyt grafikkort - men hvilke(t)? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
lsskaarup ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 111 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-Maj-2014 kl. 14:53 |
Hej, jeg har for lang tid siden bygget en HTPC, hvor mit grafikkort netop er stået af. Så jeg skal have et nyt, men har ikke rigtigt fulgt med på hvad der findes. Så håber I kan hjælpe mig, da jeg også har nogle lidt uforlignelige krav.
Mit kabinet er et HFX Classic, så jeg har muligheden for at køle grafikkortet passivt. Men findes der et, hvor blæseren ikke larmer kan jeg godt leve med det. Ulempen er at jeg ikke har meget plads i kabinettet pga. de andre indstikskort jeg har. Grunden til at jeg skal have et dedikeret kort, er at maskinen også bruges til noget spil ind imellem f.eks. FIFA, og derfor godt må kunne trække spil uden at gå helt i knæ - omvendt behøver jeg heller ikke det vildeste kort. Som I nok kan udlede, skal kortet ramme den gyldne middelvej, hvor det har nogle kræfter, ikke bliver for varmt og derfor ikke kræver for larmende blæsere, og kan afspille diverse film fejlfrit (dvd, blu-ray, vob, mkv osv.) Er det nVidia eller AMD jeg skal kigge efter, og hvilket kort vil I foreslå? |
|
"Jeg har prøvet med gode ord" sagde manden og slog konen med biblen
|
|
![]() |
|
lsskaarup ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 111 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg skal måske lige tilføje at det kort som afgik ved døden var et Geforce 9600 GT til sammenligning.
|
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 34 ![]() -- ![]() Oprettet: 05-November-2011 Sted: København Status: Offline Point: 320 |
Gtx 750 / 750 ti - helt klart
Det er den nye arkitektur fra nvidia, og de eneste kort pt der er baseret på den. De skal kun have strøm fra pci-e stikket på bundkortet og kræver ikke ekstra strømstik. De har en tdp på omkring 70-75w, hvilket vil sige at det burde være en smal sag at køle dem passivt med de 4 heatpipes i hfx classic der hver er gode for 25w varme. De er desuden også relativt gode grafikkort, der sagtens kan trække nyere titler. |
|
![]() |
|
Havde selv kigget lidt på det, men var usikker på dens performance.
Men det må blive GTX 750, da jeg ikke kan finde en TI'er, som ikke stjæler 2 slots bag på computeren. |
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 34 ![]() -- ![]() Oprettet: 05-November-2011 Sted: København Status: Offline Point: 320 |
Værsgo:
http://www.edbpriser.dk/grafikkort/pny-geforce-gtx-750-ti-2-gb-id-8181170.aspx?q=gtx+750+ti http://www.caseking.de/shop/catalog/KFA2-GeForce-GTX-750-Ti-OC-2048-MB-DDR5-HDMI-DVI-VGA::26840.html ![]() Det er selfølgelig ikke et top-kort, men det ligger lunt i svinget mht performance http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/2014/02/18/nvidia-geforce-gtx-750-ti-review/6 Redigeret af AndreasMo - 28-Maj-2014 kl. 13:22 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |