recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HP microserver proliant
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HP microserver proliant

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1019
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HP microserver proliant
    Sendt: 18-Marts-2014 kl. 12:23
Jeg skal have mig en NAS og overvejer en HP microserver proliant. Er den nem at sætte op i? Fx forhold til Synology 214+. Jeg er ikke speciel computer kyndig, men kan da finde ud af en ting eller to.
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Juiceren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-November-2007
Sted: Aalborg
Point: 259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juiceren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 13:34
Kort svar: Nej.

Længere svar vil jeg hellere låne fra en anden tråd jeg kan se du har skrevet i:
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

hvis du køber feks synology eller qnap, medfølger deres system og kredsløb af apps gratis, og de bliver jævnligt opdateret.

eneste ekstra du skal købe ved de 2 mærker er harddiskene.. disse medfølger ikke.

Synology har jeg selv og de er ekstremt nemme at sætte op, drifte og benytte i dagligdagen. De kan samtidigt mere eller mindre alt hvad man som AV nørd har brug for. Det eneste man skal tage stilling til er hvor kraftig en enhed man vil have, og hvilke/hvor mange HDD'er man vil have. 
Sonos Beam + Sub + 2x One SL - LG C8 55" - Nvidia Shield 2015
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1019
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 13:36
Umiddelbart, skal den bruges som backup, af billeder og film, samt som musik server. Jeg vil umiddelbart ikke lægge mine DVD og Blu-ray film på den. Vil 2 HDD'er være tilstrækkelig, eller vil jeg hurtigt fortryde at jeg ikke fik 4?
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu