recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-ray Og Rygning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Blu-ray Og Rygning

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mr. ducati Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. ducati Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Blu-ray Og Rygning
    Sendt: 28-Januar-2014 kl. 20:53
Min fætter fik en Bluray afspiller sidste år i september, lige før jul holdt den så op med og ville afspille hverken det ene eller andet.. Det var en rimelig billig Philips model til små 400 kr fra elgiganten. Men kørte så ud, og fik en anden model, den her gang en lidt dyrere Toshiba BDX2400KE og her små 3 uger senere er den også holdt op med og virke.. 

Mit spørgsmål er så, han ryger en del, kan det have noget med det og gøre?ConfusedConfused
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2014 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af Mr. ducati Mr. ducati skrev:

Min fætter fik en Bluray afspiller sidste år i september, lige før jul holdt den så op med og ville afspille hverken det ene eller andet.. Det var en rimelig billig Philips model til små 400 kr fra elgiganten. Men kørte så ud, og fik en anden model, den her gang en lidt dyrere Toshiba BDX2400KE og her små 3 uger senere er den også holdt op med og virke.. 

Mit spørgsmål er så, han ryger en del, kan det have noget med det og gøre?ConfusedConfused
Generelt er det jo ikke godt at ryge ved AV-udstyr. Dog må jeg indrømme at jeg tidligere røg en del, og har ikke observeret problemer, dog var min BD-afspiller placeret i et skab, og var derfor nok skånet. Producenterne fraråder ganske ofte rygning i nærheden af AV-udstyr.

Men du kan sikkert få meget mere bombastiske svar fra egentlige fanatikere, det gør bare ikke svarene mere eller mindre rigtigeSmile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2014 kl. 21:04
Som Hother siger, så er rygning og elektronik ikke godt. Over længere tid altså.
Men jeg nægter at tro på, at røg laver skade på en BD-afspiller på 3 uger, med mindre han da har brugt den som askebæger?
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2014 kl. 21:31
Hvordan ser skiverne ud? Bliver de brugt som bordskånere, eller fyldt med fedtfingre? Over tid kan nikotin sætte sig på optikken, der umuliggører at skiven kan læses. Men det sker ikke på 3 uger, med mindre der pustes røg direkte ind i drevet, og der nærmest bliver røget i døgndrift.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2014 kl. 21:35
Ja, pas nu på med at gå i selvsving over rygning. Der er helt sikkert ulemper ved det ved nogle typer udstyr, men en BD-spille der ikke virker efter 3 uger er bare noget bras der skal returneres.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. ducati Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2014 kl. 21:47
Han ryger en del, men sidder godt nok ikke og pulser lige ind i den, og skiverne er pæne og rene, han er god til og ligge dem på plads i sin rigtige kasse.. Syntes også det er noget bras hvis det ikke kan holde mere end 3 uger.. Min Samsung harddisk recorder har kørt fint i 2-3 år efter hånden, der er sgu ikke noget..
Til top
Kennethxyz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kennethxyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2014 kl. 11:53
Så vidt jeg ved, så kan man næsten halvere levetiden på et produkt i et ryger hjem.
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2014 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Kennethxyz Kennethxyz skrev:

Så vidt jeg ved, så kan man næsten halvere levetiden på et produkt i et ryger hjem.

også for et menneske :)

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2014 kl. 12:29
Den fugtige, klæbrige røg trænger ind overalt.

Her er lidt underholdning:
http://www.squidoo.com/cigarette-smoke-computer-damage
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20091231214909AAbE9bs

Men 3 uger burde ikke være nok til at der opbygges et ødelæggende lag på optikken.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2014 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af Kennethxyz Kennethxyz skrev:

Dokumentation tak ! 
Smile
Så vidt jeg ved er ikke helt nok til at overbevise mig...

Redigeret af Pede8000 - 29-Januar-2014 kl. 21:08
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. ducati Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2014 kl. 21:09
Nu får vi se hvordan det går med den næste afspiller, hentede en ny en idag, af mærket Sony som må vi se om den holder bedre.. Wink
Til top
Kennethxyz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kennethxyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2014 kl. 21:18
@Pede8000 jeg har ikke nogen dokumentation, det er bare noget jeg har hørt.
Så du bliver nok ikke overbevist ( ikke at det gør mig noget). Men hvis du nogen sinde har set en computer der er røget 20 smøger om dagen ved, så vil du finde ud af at den har store problemer med varmen efter et par år. Jeg har selv haft en der er stået af, af samme grund. Det fik mig dog ikke til at holde op ned at ryge, bare rengøre min maskine.
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu