recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål. Nas Synology
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spørgsmål. Nas Synology

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Status: Offline
Point: 1764
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål. Nas Synology
    Sendt: 12-Januar-2014 kl. 10:41
Hej

Nogen der har prøvet dette før, er det normalt?

Jeg har en RS812, som var ved at løbe tør for plads, og har dertil købt en RX410, samt 4 ekstra diske (Alle sammen 2TB Fra Seagate.)

Det gamle Raid 5 kørte med 4 x 2TB diske, og har så addet 4 x 2TB Mere på RX410, spørgsmålet her er, kan det virkelig passe det skal tag knap 14Dage at udvide? nu har det kørt i 8 dage og er knap 66% færdig.

Alle servicer er stoppe, samt alle "Tjenester er lukket dirverse Download station, FTP, Webdav osv. Så den passe 100% sig selv
Filformatet er SHR formateret i EXT4 (Synology eget hybrid raid)
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 12:44
Umiddelbart nej, tror et eller andet er galt med dit system. Jeg har selv lige oplevet at en udvidelse fra 6*3TB diske i Raid 6 til 7*3TB diske tog ca 48 timer og efterfølgende meldte fejl. Jeg måtte have synology support til at lave udvidelsen for mig. Deres argumentation var, at min volume oprindeligt var lavet på en andet DSM end det der er installeret på nuværende tidspunkt. Måske du oplever det samme når du når 100%. 

/Ehlz
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 14:23
Tag kontakt til supporten - så er jeg ret overbevist om at de løser det for dig.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 14:43
ja jeg tror faktisk det passer meget godt med tiden. - Det er rent faktisk ualmindeligt mange TB der bliver udvidet med, - du skal tænke på at den skal smide næsten 6TB data ud på 8 diske nu. Incl generering af nye checksums etc - Du skulle nok bare have lavet et nyt array i stedet for at udvide det gamle. Det havde været langt mere intelligent. - Går ud fra at du stadig kun har 1 disk som paritet? - men introducerer 4 diske mere i systemet som kan fungere som fejlkilde. - Med andre ord. du har nu 8 diske i alt med kun 1 paritets disk! - Det er efter min mening lige til den smalle side. Så hellere have haft enten et array med 2 paritets diske eller 2 raid5 arrays.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu