recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af NAS ? synology 213j eller + eller qnap
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af NAS ? synology 213j eller + eller qnap

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lennerta Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennerta Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af NAS ? synology 213j eller + eller qnap
    Sendt: 01-Januar-2014 kl. 15:23
Hej Recordere
Jeg overvejer at købe en nas.
Mine behov ville blive dækket fint af en med plads til 2 harddisk. regner med den skal køre raid 1. og så må jeg tage backup af billeder på en usb harddisk:-).
Umiddelbart falder mit valg på Synologi ds 213j, men er i tvivl om om man skal smide det ekstra og få en 213+( er den eneste forskel ik en hurtigere cpu?), eller om man skal kigge på noget qnap i stedet for ? 
har hørt positiv om synology og at det skulle være nemmere rent opsætning og simpelt i brug.
Men er helt ny inden for verdenene med NAS så håber panelet kan hjælpe mig lidt :-)

Den skal bruges til musik, film billeder og synkronisering af appleenheder.
enheder den skal arbejde sammen med er
Marrantz sr 7005 reciever
Panasonic vt20
panasonic vt60
iphone 5
ipad air

mvh. lennert andersen

Til top
htpcdude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-September-2008
Point: 300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2014 kl. 00:57
Hvad mener du med synkronisering af apple enheder?

Vil du køre en iTunes server på den?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennerta Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2014 kl. 07:20
Ja det var meningen den skulle køre iTunes server? Spiller det ik så godt?
Den skal nok også køre en download klient. Og ellers bare bruges til at musik film og billeder:)
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2014 kl. 08:31
jeg bruger min til at lagre BD film - fungere super. markant hurtigere end min gamle Netgear due
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennerta Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 23:19
Bestilte en 231j. Så håber jeg bliver tilfreds :-)
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2014 kl. 10:03
Har du fået den, og hvad er dine erfaringer på nuværende tidspunkt?

Overvejer selv præcis det samme som dig. Men de har lige udgivet en beta af deres DSM 5.0 software som ligger i deres NAS modeller. Og hvis dette ikke er understeøttet så venter jeg hellere og beholer min Qnap 219+ lidt endnu :)
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2014 kl. 10:16
Du kan ikke bruges iTunes server software som stand-alone - ikke på nogen platforme. Du skal have en klient - og i denne sammenhæng er klienten iTunes som du installerer på en computer (Win/OSX).
Hvis du har en iTunes server stående så indexserer den bare din musik og stiller den til rådighed for iTunes. Men det understøtter f.eks ikke engang cover art.
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 12:03
Jeg arbejder på at anskaffe mig en NAS. Men kender intet til det. Skal der tilkøbes et styresystem til sådan en NAS? Eller er det bare at sætte dyret til netværket og så køre den?
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 13:23
hvis du køber feks synology eller qnap, medfølger deres system og kredsløb af apps gratis, og de bliver jævnligt opdateret.

eneste ekstra du skal købe ved de 2 mærker er harddiskene.. disse medfølger ikke.

Redigeret af rhsin - 18-Marts-2014 kl. 13:24
Mvh

René
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

hvis du køber feks synology eller qnap, medfølger deres system og kredsløb af apps gratis, og de bliver jævnligt opdateret.

eneste ekstra du skal købe ved de 2 mærker er harddiskene.. disse medfølger ikke.

Hvad med HP microserver proliant, vel det være et bedre alternativ? Dog skal det nævnes at jeg intet aner om NAs og servere.
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 15:10
Jeg kender ikke hp serveren, jeg kender dog både qnap og synology, og jeg er personligt mest tilhænger af synology kredsløbet, jeg syntes det er overvejende nemt at udnytte NAS med alle den features, og her især photostation på denne med ds Photo app på android og Ios syntes jeg er supergod, og gør vi får set langt mere af vores fotos end ellers.

Men det er smag og behag hvad man bedst kan lide

Men til film musik og fotos.. og i øvrigt lager generelt så kan synologyen det du søger.

Vær obs på synologys + modeller typisk har lidt bedre upload hvis du kører trådet forbindelse, og en fordel hvis du skal gemme større mængder data til serveren som eks. hjemmevideoer.

Om du skal vælge 2 eller flere diske.. synology understøtter såvidt jeg husker 4tb diske, så en med 2 harddiske giver 4 Tb lager med datasikkerhed, og det er jo her du skal være obs, en med 4 giver lidt bedre udnyttelse af pladsen på den enkelte harddisk ved samme datasikkerhed.. at 1 disk kan dø uden datatab.

Husk at køre god datasikkerhed er ikke backup, hav derfor vital data på eksternt sted.

Redigeret af rhsin - 18-Marts-2014 kl. 15:15
Mvh

René
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 15:46
Jeg har en ekstern HDD som ligge nede på mit arbejde, som jeg laver backup på. Huset kan jo brænde ned til grunden :-(
Jeg tænker at det enten skal være 214+ eller 412+. Hvis det skal være synology

Redigeret af -C5- - 18-Marts-2014 kl. 15:48
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON
Til top

Besvar Besvar Side  12>