recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - at optage opindspillede  DCC bånd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketat optage opindspillede DCC bånd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tjensen02 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-December-2005
Status: Offline
Point: 244
Direkte link til dette indlæg Emne: at optage opindspillede DCC bånd
    Sendt: 02-Juni-2006 kl. 15:19

jeg fik lige fat i 7 indspillede DCC bånd for jeg har ikke ret mange til den men jeg troede at man kunne indspille på dem lige som almindelige video og kassettebånd.

nogle her der kan hjælpe.

måske at bore hul i dem der hvor der er hul på de u indspillede eller kan man ikke gøre noget

det er da godt nok irriterende

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2006 kl. 15:37
Hej tjensen23,

Godt nok et lidt kryptisk indlæg (synes der mangler lidt forhistorie, eksempelsvis hvilken "den").

Nå, men uden at kende det mindste til DCC (Digital Compact Cassette formoder jeg), fandt jeg denne FAQ om emnet.

Så vidt jeg kan se skulle det være muligt at optage på forud-indspillede bånd, ved at bore hul i selve kassetten der hvor beskyttelses-tappen normalt sidder på blanke bånd (men pas på at små plastic-stykker ikke falder ind i selv kassetten). Husk at beskyttelsen virker omvendt af almindelige analoge kassettebånd. Altså hul betyder "optagelse tilladt" hvorimod tildækning betyder "beskyttet".

/Lars
Til top
tjensen02 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-December-2005
Point: 244
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2006 kl. 16:36

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Hej tjensen23,

Godt nok et lidt kryptisk indlæg (synes der mangler lidt forhistorie, eksempelsvis hvilken "den").

Nå, men uden at kende det mindste til DCC (Digital Compact Cassette formoder jeg), fandt jeg denne FAQ om emnet.

Så vidt jeg kan se skulle det være muligt at optage på forud-indspillede bånd, ved at bore hul i selve kassetten der hvor beskyttelses-tappen normalt sidder på blanke bånd (men pas på at små plastic-stykker ikke falder ind i selv kassetten). Husk at beskyttelsen virker omvendt af almindelige analoge kassettebånd. Altså hul betyder "optagelse tilladt" hvorimod tildækning betyder "beskyttet".

/Lars

ok tak for det, det nå jeg prøve og se om jeg kan finde ud af.

det er bare ærgerligt ellers når man har givet penge for det og så kan man ikke bruge det som man troede men sådan er det jo ikke altid

min båndoptager er en Philips DCC 300 maskine

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu