recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flaskehals uploadstream
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flaskehals uploadstream

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Flaskehals uploadstream
    Sendt: 26-Marts-2013 kl. 15:13
Hej forum.

Jeg kunne godt tænke mig at søge op på lidt information omkring hvad jeg gør bedst for at forbedre min opkobling hjem til når jeg er ude af huset.

Som det er nu har jeg en 30/30 fra Waoo og en Linksys E3000 router. Jeg har en Qnap TS-219+ som server.

Når jeg er ude af huset og gerne vil tilgå NAS'en for at "streame" eks. hjemmevideoer, så kører det ikke særlig godt (hverken ved direkte opkobling eller VPN).

er min flaskehals routeren ud af huset? Jeg har jo ikke samme oplevelse når jeg sidder internt i mit netværk. Jeg er selvfølgelig godt klar over, at der er forskel i hastigheden internt og eksternt i forhold til min linje på de 30 Mbit, men det kan ikke være hele forklaringen.

Jeg overvejede at skifte NAS til en Proliant microserver, men vil nok hellere spendere pengene på noget ordentligt netværksudstyr, hvis det kan give en bedre oplevelse.

Mvh

Chris
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 16:30
Hvilken hastighed har du ude af huset (i din ende)?

BS
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 14:33
Det er forskelligt, men typisk minimum 20-30 Mbit download. De steder jeg har forsøgt.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu