recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oscarfesten ikke optaget - WTF!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Oscarfesten ikke optaget - WTF!

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Oscarfesten ikke optaget - WTF!
    Sendt: 25-Februar-2013 kl. 10:31
Satte min HDD recorder til at optage analogt fra min Triax 405 box med TV2 kort kl 00.00 - 06.00. Det fungerede fint til jeg slukkede for TV'et 00.30. Men her til morgen kan jeg se at efter det tidspunkt står der kun: "Tjenesten understøttes ikke" på skærmen". WTFConfused
Til top
Munkieftw Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2013
Sted: Amager
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munkieftw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 10:45
Hvad skal vi gøre ved det :-D ?

Der kommer vel genudsendelse .. ;-)
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af Munkieftw Munkieftw skrev:

Hvad skal vi gøre ved det :-D ?

Der kommer vel genudsendelse .. ;-)
Jeg efterlyser en teknisk forklaring på hvorfor TV2 kortet blokerer for at se/optage en udsendelse på TV2 når TV'et er slukket. Ikke nok med at jeg skal betale 35 kr/md ekstra for at se TV2, men jeg får ikke lov til at optage noget tidsforskudt. Det er sq da for ringe i 2013.

Ja DR2 sender 2 timers uddrag iaften. Men ville gerne ha' set det hele.
Til top
Munkieftw Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2013
Sted: Amager
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munkieftw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 11:59
Nu kender jeg ikke dit setup - men det kunne vel ses som at "boksen" kun understøtter optagelse hvis tv'et forbliver tændt.

Evt i mod, forskellige ulovligt rips.. Ikke at det er et kvalificeret bud, men det kunne ligne noget med "rettigheder" i en eller anden form..
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 15:10
Kan fortælle så meget, som at den kønne Mascha Vang har haft samme problem LOL
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Satte min HDD recorder til at optage analogt fra min Triax 405 box med TV2 kort

Jeg går ud fra at kortet sidder i Triax boksen og ikke i TVet og at du har forbundet recorder og boks direkte med scart og ikke via TVet?

Flemming

Redigeret af fltk - 25-Februar-2013 kl. 16:40
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg er ikke helt med. Kræves der kort for at se/optage TV2 analogt?

Flemming

Det kunne vel så være, at man slet ikke må optage Oscar festen forskudt herhjemme!
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg går ud fra at kortet sidder i Triax boksen og ikke i TVet og at du har forbundet recorder og boks direkte med scart og ikke via TVet?

Flemming
Ja kortet sidder i Triax boxen, og derfra et scart til min recorder, så ingen HDCP issues her. Men min egen mistanke er at når jeg slukker TV'et, så blir' der issues mellem boxen og TV'et, da der her er HDMI kabel.
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 17:32

Nu kender jeg ikke dit setup - men det kunne vel ses som at "boksen" kun understøtter optagelse hvis tv'et forbliver tændt.

Evt i mod, forskellige ulovligt rips.. Ikke at det er et kvalificeret bud, men det kunne ligne noget med "rettigheder" i en eller anden form..

Hvis...hvis det et rigtig er det K.D en urimelig forhindring og
lige en sag for Energiministeriet
E.L.
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Lige et spørgsmål
Når du slukker og tænder for skærmen, tænder og slukker du så også boxen ?
Hvis du tænder sep. for boxen: var den tændt da du slukkede skærmen ?
E.L.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 17:57

Lige et spørgsmål
Når du slukker og tænder for skærmen, tænder og slukker du så også boxen ?
Hvis du tænder sep. for boxen: var den tændt da du slukkede skærmen ?
Jeg har en Harmony One, så hvis jeg havde slukket TV'et med den, så ja så var boxen også slukket. Men jeg slukkede KUN TV'et vha recieverens Fj.btj.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 18:40
Køb dig en Panasonic HDD, de virker hver gang.
Mvh
Flemming Larsen
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu