recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee internet med egen router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee internet med egen router

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jokkemokke Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jokkemokke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee internet med egen router
    Sendt: 15-Januar-2013 kl. 20:13
Hej. Er der nogen der har erfaringer med at koble deres egen router på Yousee internet? Jeg har i dag fået 50 Mb internet fra Yousee, hvilket jeg har målt til at køre 50/5 Mbps med Yousee hastighedstest.

Problemet er, at når jeg slår router delen i Yousee routeren fra (Netgear CG3000)  og tilslutter min egen router, så kan jeg kun opnå 25/5 Mbps. Min egen router skulle kunne køre 100 Mbps, så det burde ikke være det der er problemet.

Kan det passe at jeg ikke kan kører hurtigere end 25 Mbps når jeg tilslutter min egen router?

Jeg vil nemlig gerne bruge min egen router, da den har en masse funktioner indbygget som jeg bruger og jeg kan ændre på alle indstillinger.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 20:15
Hvem siger din router kan køre 100mb/s ?

Hvilken router drejer det søg om?

BS
Til top
jokkemokke Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juli-2004
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jokkemokke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 20:27
Det er en Asus WL500GP
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 20:44
Du skal nok ikke forvente at få bedre Wan til Lan performance på en så gammel router. Det kan nok optimeres lidt. Jeg syntes jeg kan huske de kunne ramme omkring 30 mb/s med lidt forskellig fifleri. 

Om det kan betale sig? Nej egentligt ikke :-)

BS
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 21:10
Det er jo en tudse gammel router, den er vel 6-8 år gammel?
Der er et utal af forum tråde på nettet, hvor folk brokker sig over de kun kan rykke 3 MB/S igennem den.

Jeg tror BS har ret, det er din router. Hvorfor bruger du ikke blot netgear fra Yousee? Den er ikke perfekt, men næppe så dårlig som din egen :) 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 21:18
Ja det er en gammel router der ikke trækker 100 mb/s men det er (var) en super router som jeg stadig har et par stykker liggende af da de kan ALT med den rette konfiguration :-)

BS
Til top
esbenholm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Oktober-2011
Sted: København
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér esbenholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 21:34
Min kæreste har yousee og oplevede mange gange dårlig hastighed med netgear routeren, når den blev brugt til wifi. Ved at slå wifi fra og tilkoble en gammel linksys var der pludselig 10 mb hver gang vi målte og ikke kun 1 mb som ved netgear.
Til top
pallemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pallemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 22:02
Jeg kan kun give "esbenholm" ret, jeg ar slukket fr wifi fra yousee router og koblet min egen linksys router over, så kan du også selv vælge den kode uden den reseter sig selv, som you see gør hvis den slukkes og tændes går den til standard indstillingerne.
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 23:44
Oprindeligt skrevet af pallemann pallemann skrev:

Jeg kan kun give "esbenholm" ret, jeg ar slukket fr wifi fra yousee router og koblet min egen linksys router over, så kan du også selv vælge den kode uden den reseter sig selv, som you see gør hvis den slukkes og tændes går den til standard indstillingerne.

Du kan kontakte yousee og fortælle at du ønsker eget password på dit wifi så vil den aldrig resettes til default password igen, det er noget de kan styre.
Det var nemlig noget der irriterede mig dengang jeg bestilte yousee bredbånd.

Redigeret af Dorf - 15-Januar-2013 kl. 23:46
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu