recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV-licens på computere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV-licens på computere

Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Emne: TV-licens på computere
    Sendt: 10-Maj-2006 kl. 09:06
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 4010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2006 kl. 11:29
Og det er da kun fair. Især med den udbredelse som MCE PC'ere efterhånden har og får.

Til top
como Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2006
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2006 kl. 12:59

Så se lige dette  http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2006/05/10/120816.htm?nyhed er

dvs, at hvis jeg ikke har tv, og ikke har tvkort i computeren, men har

intenetforbindelse for lige at tjekke mail  og lave lidt hjemmearbejde.

Så skal jeg betale licens !.

Og hvad med sælgere der kører rundt med bærbare med trådløst kort,

skal firmaet betale licens for hver sælger ligesom vognmænd skal betale

radiolicens for hver lastbil.

Redigeret af como - 10-Maj-2006 kl. 13:06
Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-April-2006
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2006 kl. 13:37
Det virker fuldstændig latterligt at skulle betale TV-licens for at have internet. Gad vide hvordan det skal implementeres ? 
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1271
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2006 kl. 13:43
Sjovt nok har jeg for godt et år siden tilmeldt mig licensen igen efter at have "glemt" det i mange år. Jeg var studerende, men føler nu at jeg har råd til at betale for licensen. Der har jo aldrig været rabat til studerende...

Men nu vil jeg da overveje at framelde den igen hvis det bliver virkelighed. Bare i ren protest...

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2006 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af cloudy cloudy skrev:

Det virker fuldstændig latterligt at skulle betale TV-licens
for at have internet. Gad vide hvordan det skal implementeres ?

På samme måde som med den eksisterende licens.

I dag indsender tv-forhandlere oplysninger til DR Licens hver gang de
sælger et TV eller en radio, og det skal forhandlere af computere og
netforbindelser så også til at gøre.

DR tjekker så om køber betaler licens eller ej og sender et betalingskort,
hvis det ikke er tilfældet.

Redigeret af lunddal - 10-Maj-2006 kl. 13:47
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9432
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2006 kl. 13:53

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Sjovt nok har jeg for godt et år siden tilmeldt mig licensen igen efter at have "glemt" det i mange år. Jeg var studerende, men føler nu at jeg har råd til at betale for licensen. Der har jo aldrig været rabat til studerende...

Men nu vil jeg da overveje at framelde den igen hvis det bliver virkelighed. Bare i ren protest...

I ren protest over hvad ?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2006 kl. 13:55
I ren protest over at ens internet-brug sidestilles med at man ser TV over nettet...
Til top
como Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2006
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2006 kl. 13:59

Ja de får vel bare udleveret lister fra tdc og cybercity og alle andre

internetudbydere, og samkører med deres lister over licensbetalere.

Så sender de licensmanden ud til de adresser der har internetadgang,

men ikke betaler licens ?.

Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2006 kl. 14:00

Åh, så tag da en tudekiks...

Før var der licens på at se tv eller høre radio, nu er der så licens på at se tv, høre radio eller gå på nettet.

Det er jo ikke anderledes end at du godt kan se 25 kanaler uden at se DR, DR2 og TV2, og selvom du ikke vil se de tre kanaler, så skal du betale alligevel, da du har muligheden.

Nu har du så muligheden for at surfe på dr.dk og tv2.dk, og så skal du betale licens for at have internet - ikke fordi du nødvendigvis behøver at surfe på de websites, men fordi du har muligheden....

Efter min mening så burde det være lavet sådan at man ikke kunne undgå at betale licens, eller at man ihvertfald aktivt skulle framelde sig, og at der var bedre kontrolmuligheder på dem der framelder sig - der findes MEGET få personer i DK der ikke enten ser TV, hører radio eller går på internettet, og dem der ikke betaler licens er typisk folk der vil snyde sig uden om....

Jeg mener umiddelbart at det er tåbeligt med den slags tvang som licens er, men skal nogle tvinges, så skal alle tvinges, og så skal det ikke være så nemt at lade som om man ikke har TV eller radio. Licens er jo et eller andet sted en form for skat som det er forholdsvist nemt at snyde med...

At licensen så er dyr for studerede og lign. er en anden ting, og der burde man måske kunne få nedsat prisen hvis man havde en specielt lav indkomst.

Men de der piver, tag en tudekiks!

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2006 kl. 14:05
Os der piver har da lov til at pive uden at du skal belære os om om det er rigtigt/forkert.

Det er DR selv (TV2 modtager ikke licens udover hvad de regionale stationer får) der har oprettet en hjemmeside i sin tid. Og det har i de sidste 10 år været gratis. Hvorfor skal det nu koste penge?

De bør i stedet skelne klart og sige at har du en tv-tuner skal du betale licens. Den kvalitet du får på dr.dk er da lige til at lukke op og **** i. Sygeligt komprimeret DRM-inficeret Windows-only crap. Det kan man da ikke forlange penge for??

Redigeret af pilehave - 10-Maj-2006 kl. 14:05
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2006 kl. 14:14

pilehave: Læs dog hvad jeg skriver - du skal ikke betale licens fordi du har et tunerkort eller kan se tv på dr.dk.

Du skal betale licens fordi der nu kommer licens på at have tv, radio eller have internet - ikke fordi du ser tv over internettet, men fordi du har adgang til internettet.

Muligt at det er uretfærdigt, men det er ikke mere uretfærdigt end at man skal betale radio tv licens - man kan sagtens have TV uden at se DR1, DR2 eller TV2, og man kan sagtens have internet uden at benytte DR eller TV2's services, men man skal betale alligevel, ærgelig ærgelig.

Derudover kan det undre mig at du vil mene du overhovedet aldrig ser TV - du aner simpelthen ikke hvad "24 timer", "Prison Break", "Krøniken", "Anne Pihl" eller noget som helst andet er?

Til top

Besvar Besvar Side  123 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu