recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer opdatering hvor er nrk svt og zdf?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxer opdatering hvor er nrk svt og zdf?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Boxer opdatering hvor er nrk svt og zdf?
    Sendt: 06-April-2012 kl. 00:38
Hejsa
Hvor er skandinaviske programmer forsvundet hen? Hos min svigermor efter kanalomlægning????
Hun har ikke T2 tuner
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 02:53
Oprindeligt skrevet af tyros1 tyros1 skrev:

Hejsa
Hvor er skandinaviske programmer forsvundet hen? Hos min svigermor efter kanalomlægning????
Hun har ikke T2 tuner

Men det havde været klogt, hvis hun havde valt en DVB-T2 model - for det er 100% nødvendigt her fra 2 april.     Nu er det vist   TV4.se,   TV2.no og  zdf.de som Boxer sender.

Men da jeg og andre utallige gange her skrevet her og der og allevegne, at det kun var et spørgsmål om tid  før DVB-T2 ville komme  - så er der en vis fornøjelse i  at gentage det gamle ordsprog 'når man ikke vil høre , må man føle'   LOL

Lars   Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 07:20
Nu er det jo ikke de værste kanaler at miste.

Hvis man er ligeglad med HD, kan man vente og se om T2 boksene ikke bliver billigere.

Min sidste Mpeg4 boks kostede 300,-

Skal man have T2 koster det fra 900,-

Hvis svigermor er meget ked af kanal tabet, kan du købe en boks til hende.

Det giver billige point.Wink
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 09:06

Hejsa
Hun har ikke T2 tuner

Hvor i landet bor hun? Bor hun langt nordpå i det kolde, mørke Nordjylland? Så har hun modtaget NRK og SVT direkte fra Norge og Sverige. Måske er der gået noget i ged ved antennerne...
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Hejsa
Hun har ikke T2 tuner

Men det havde været klogt, hvis hun havde valt en DVB-T2 model - for det er 100% nødvendigt her fra 2 april.     Nu er det vist   TV4.se,   TV2.no og  zdf.de som Boxer sender.

Men da jeg og andre utallige gange her skrevet her og der og allevegne, at det kun var et spørgsmål om tid  før DVB-T2 ville komme  - så er der en vis fornøjelse i  at gentage det gamle ordsprog 'når man ikke vil høre , må man føle'   LOL

Lars   Smile
Jeg købte en dyr Samsung model til hende oktober 2011 og jeg vidste hun ikke kunne se HD kanaler og ikke fik brug for dem.......... men INGEN tror jeg vidste på det tidspunkt at Boxer pludselige idag fjerne de skadinaviske/tyske programmer........
bare kom med tudekiks:)
Men helt ærlig min svigermor har meget svært ved at forstå de kan fjerne hendes programmer overnight og jeg kan godt forstå hende fordi hun bestilte en pakke i oktober hvor boxer skriver de 3 programmer er med i gruppen og WUPTI nu fjerner de DEM
Man kan da ikke ikke heller ikke fjerne alt min sport fra mit dagblad bare fordi det ikke koster en særpris...... 
Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv
Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50
Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III
Squeezebox duet/Radio og IPAD
NAS Synology 211
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 12:07

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Men da jeg og andre utallige gange her skrevet her og der og alle vegne, at det kun var et spørgsmål om tid  før DVB-T2 ville komme  - så er der en vis fornøjelse i  at gentage det gamle ordsprog 'når man ikke vil høre , må man føle'   LOL

Lars   Smile
Jeg købte en dyr Samsung model til hende oktober 2011 og jeg vidste hun ikke kunne se HD kanaler og ikke fik brug for dem.......... men INGEN tror jeg vidste på det tidspunkt at Boxer pludselige idag fjerne de skadinaviske/tyske programmer........
bare kom med tudekiks:)

Men her blev der givet et varsel på lidt over 6 mdr. om at man ville omstille en hel mux  ud af tre muxer.   Man var meget omhyggelig med ikke, at sige andet end at TV2 HD ville komme.

Det må da have været indlysende, at når man reducere kapaciteten med  33% og anvender det til at sende med en ny standard for at få den nødvendig  højere kapacitet, så vil Boxer have visse pladsproblemer for programmerne i de tilbageblevne 2/3 kapacitet  og ret sikkert få fri kapacitet med den nye DVB-T2 standard.  

Sådanne betragtninger er jo ikke meget tekniske. Det  svarer mere til, at  man overvejer at køre lidt senere, når der meldes om mulig kø ved Vejlebroen eller tænker måske lukke Storebæltsbroen, hvis de melder om storm i vejrudsigten for i morgen.

Det er muligt, at du ikke troede at det ville påvirke din svigermors kanaler. Men du vidste, at der indenfor kort tid var en større omlægning på vej,  og du vidste, at fx MPEG-2 blev slukket pr 11 januar til fordel for MPEG-4 komprimering med nyt udstyr.

Du har vidst besked om mulige 'ugler i mosen'. 

tyros1, du har været medlem her på recordere.dk i over 5 år, har skrevet næsten 1000 indlæg, Du kan da on nogen aldrig påstå, at du ikke vidste besked  eller i det mindste vidste, hvor du skulle søge information. 

Det må da været gået op for dig, at man kun opretholder de gamle standarder, for de apparater der allerede er solgt før de nye standarder kom på markedet.  Det er så indlysende uhyre meget billigere at udsende en kanal med DVB-T2/MPEG-4 end med den gamle DVB-T/MPEG-2 MUX1.
Det er jo indlysende meningen at alt nyt skal være de nye standarder, fordi man hurtigts muligt vil omstille til det nye der så klart er bedre og billigere.

Der er mange som siger ' det er ikke endeligt besluttet og derfor sker det ikke' - men det er der ikke mere logik i end 'stenen' og 'Morlille'.

Fremtiden vil altid være under usikkerhed, selv det sikreste sker til tider alligevel ikke og det man holder for helt usandsynligt sker alligevel.

Hele denne sag, med   MPEG-2 sluk, TV2's overgang til betaling og Boxers overgang til DVB-T2   er et skoleeksempel på  at markedskræfter ikke altid kan  finde gode løsninger.
Klare og teknisk/økonomisk forstandige reguleringer havde her gavnet alle parter  og gavnet forbrugerne allermest.

Lars   Smile

Redigeret af reslfj - 06-April-2012 kl. 12:25
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 13:26

tjaa Lars du har selvfølgelig lidt ret i at jeg ved tingede skiftere meget hurtigt og kanaler forsvinder og kommer....... som erfaren recorder bruger  ......men alligvel er det bare lidt svært at forklare det til årgang 1925:Wink) at ting forsvinder.......og at den tv med tuner hun købte igår er lidt gammeldags idag og udgår imorgen - 

og man må også tænke på og forstår at håndtere flere fjernbetjeninger og bokse hvis man er ældre og svagtseende er en meget vanskelig sag for mange ældre menneskerer så jeg synes det lidt synd for den generation.......   men OK sådan er vilkårede anno 2012 om man kan li det eller ej........
Godt de har har lidt vakseBig smile svigersønner til at hjælpe og forklare.
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2007
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 21:14

......men alligvel er det bare lidt svært at forklare det til årgang 1925:Wink) at ting forsvinder.......

De er ikke forsvundet de er flyttet!

og at den tv med tuner hun købte igår er lidt gammeldags idag og udgår imorgen - 
Og den Sushi ret jeg satte i køleskabet er grøn i dag...
mvh Infinity
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2012 kl. 01:18
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

......men alligvel er det bare lidt svært at forklare det til årgang 1925:Wink) at ting forsvinder.......

De er ikke forsvundet de er flyttet!

og at den tv med tuner hun købte igår er lidt gammeldags idag og udgår imorgen - 
Og den Sushi ret jeg satte i køleskabet er grøn i dag...

Hvis folk alligelvel anskaffer 'det gamle'  når de klart ved, at det nye kommer, så hverken kan eller skal  man altså  i et frit land forhindre folk i at dumme sig.
Så skal de ikke have medlidenhed, men man må helt klart sige, at de er til grin for deres egen 'overklogskab' og nærighed.

Det er til de mennesker, der ikke ved og måske ikke let skaffer sig viden og forståelse, hvor vor forståelse og  hjælp er godt givet ud. 

Lars    Smile

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2012 kl. 08:08

......men alligvel er det bare lidt svært at forklare det til årgang 1925:Wink) at ting forsvinder.......og at den tv med tuner hun købte igår er lidt gammeldags idag og udgår imorgen - 

Jeg har fuldt forståelse for at ældre har svært ved at omstille sig til ny teknik. Og at deres tv forbrug er meget højt.

Men jeg vil nødigt have at de dikterede hvilken teknik standarder der bruges nu om stunder.

Så ville vi sikkert stadig kun have to kanaler og sort/hvid skærm.

Tyros.... Du har simpelthen sovet i timeren da du skulle købe udstyr......

Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2012 kl. 10:08
Nej det synes jeg ikke har
Men jeg vurdere rigtig at de nye hd kanaler var der ikke brug (og det har hun stadigvæk ikk)og for iøvrigt kunne man i oktober sidste år slet ikke købe den model med t2 tuner........

Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2012 kl. 11:00

... for iøvrigt kunne man i oktober sidste år slet ikke købe den model med t2 tuner......

Nej, det var netop et tidspunkt, hvor man slet ikke burde købe fjernsyn til Boxer.  Det var ret indlysende - og vi skrev  det også her - at man udsatte sit køb indtil der var en bedre afklaring.

Hvis alle antennebrugere helt havde stoppet  køb af udstyr uden  DVB-T2  i oktober, så havde der været produkter i forretningerne indenfor 14 dage og til stort set samme priser.

Det var jo udelukkende fordi  DR og Boxer ikke havde meldt klart ud til branchen, at de ville anvende DVB-T2, at indkøberne sparede nogle få kroner ved at indkøbe DVB-T modeller.

Det er for mig også fantastisk, at du kan vurdere at HD ikke ville være nødvendigt lige nu, når et nyt fjernsyn vel skal holde i ganske mange år

Lars :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu