|
Boxer CA+ modul kompatibel |
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Januar-2012 kl. 16:08 |
||
Vores lokale radio pusher gør opmærksom på at nogle af Boxers CA+ moduler godt kan køre i nogle fladskærme uden CA+, eks. Samsung 6000 serien kan tage CA+ moduler. Så skal man da ikke ud og købe nyt CA modul når nu man får et DVB-T2 tv, for at få HD.
|
|||
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det kaldes bagudkompatibel
|
|||
![]() |
|||
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
||
Morsomheder.....
![]() MVH
|
|||
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|||
![]() |
|||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
||
AV Connection skriver at CI+ ca-modulet til Boxer godt kan anvendes i tv uden CI+. http://www.av-connection.dk/?PGr=5183&ML=1059 Det hedder uden forbehold: "Dette Viaccess 3.0 CI+ CA modul (CAM) kan benyttes til DVB-T (og DVB-C) modtagere og fungerer som overgangsforbindelse/oversætter for Boxer TV programkort i et alm. common interface på et TV eller modtagerboks med DVB-T2 tuner."En anden aktuel tråd behandler samme spørgsmål: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=106705&title=cicam-i-ci-slot Der er brug for en afklaring. Redigeret af Vilhelm - 16-Januar-2012 kl. 10:38 |
|||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10514 |
||
Der er jo netop forbehold. De skriver at TV eller boks skal have DVB-T2 tuner.
Flemming
|
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
|||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
||
Det der diskuteres her er om CI+ ca-modulet til Boxer kan anvendes i tv uden CI+. Jeg citerer hvad AV Connection skriver. Og AV Connection siger ikke noget om at visse tv uden CI+ IKKE kan bruge et CI+ ca-modul. |
|||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|||
![]() |
|||
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
||
|
|||
miri
|
|||
![]() |
|||
||
Det er jo det jeg skriver det ikke gør. Min kollega har et samsung i 6000 serien Non DVB-T2, der virker det, men som jeg skriver virker det ikke i TV teknikerens tv, som er en anden model, lidt ældre men stadig MPEG4. Så du er bare heldig. Det er derfor jeg måske kunne tænke mig en positiv liste.
|
|||
|
|||
![]() |
|||
||
Ja, ud fra hvad du skriver, er der brug for en positiv liste. Eller i hvert fald en afklaring. Bemærk, at jeg har citeret AV Connection for at påpege at der er forskellige udsagn om sagen, ikke for at tilslutte mig AV Connections fremstilling. Redigeret af Vilhelm - 16-Januar-2012 kl. 13:08 |
|||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|||
![]() |
|||
Stougaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2011 Status: Offline Point: 363 |
||
Nu kan der jo også være CI+ slot i et fjernsyn der ikke har dvb-t2 tuner.. Så det er farligt at sammenligne de to ting.. Men som vilhelm citere fra av-connections hjemmeside så skriver de at det kan bruges i et alm. CI slot.. og derved er det bagud kompatibelt.. Nu ved jeg ikke lige hvordan det hænger sammen med tv teknikerens tv men det kunne jo være en udemærket salgsmetode ;) |
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10514 |
||
AV Connection forudsætter åbenbart, at alle DVB-T2 TV har CI+. Det har de måske også, jeg ved det bare ikke.
Flemming
|
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
|||
||
Ja, bare ikke lige med sælgeren her, for det var ham der gjorde opmærksom på at kunden skulle have et CA+ kort, da han sagde alt andet ville være tosset, han kender kunden godt og vejledte bare korrekt (det er ude på landet hvor folk er på fornavn).
|
|||
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |