recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smarteste løsning til mediecenter - hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSmarteste løsning til mediecenter - hjælp

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ph1llip Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Februar-2011
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: Smarteste løsning til mediecenter - hjælp
    Sendt: 24-November-2011 kl. 13:40
Hej brugere på recorder, jeg har endlig fået lavet mig en hjemmebiograf til stuen eller reettere sagt har fået købt delene ind.
Det udstyr jeg har er, et apple tv, en mac mini, et 5.1 surround og en ps3.
Det ene problemet er at kæresten er ved at blive sindssyg over de mange fjernebetjeninger når hun enten skal se tv eller en dvd eller en film på mac mini'en og jeg er træt af at skulle guide hende over telefonen hver gang hehe :-)
Det andet problem er at alt mit udstyr kører jo ind i forskellige indgange i min reciever så hver gang der skal skiftet fra f.eks. Ps3 til mac mini så skal man skifte kanal på recieveren. Jeg ville så hører jer om en har en løsning på vores problemer :)

Tak på forhånd.
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2011 kl. 13:46
Universal remote, f.eks. en Logitech Harmony
Til top
gullip Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Udlandet
Point: 323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2011 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af Psymon Psymon skrev:

Universal remote, f.eks. en Logitech Harmony

+1

Har den selv. Det er muligt at oprette faneblade som fx "Se tv", "Spil Ps3", "se film" alt efter egne ønsker. 
Når man trykker fx "Spil Ps3", så tænder den automatisk TV, reciever og slår over på den rigtige indgang både på TV og reciever. Den kan også tænde PS3'en, hvis du har en infrarød dongle til denne (da den ellers er styret over bluetooth signaler).

Det tager ½-2 timer at sætte fjernbetjeningen op til de forskellige komponenter, softwaren er utrolig brugervenlig, men man kan risikere at skulle ændre lidt på delay tiderne til de forskellige enheder, når man bare er opmærksom på dette, så det intet problem. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu