|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Box ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-September-2011 Status: Offline Point: 2 |
![]() Sendt: 05-September-2011 kl. 10:26 |
Hej
Jeg skal have lavet et kablet netværk og har selvfølgelig nogle spørgsmål. Jeg har YouSee ind på loftet. Indtil videre blot trukket data stik ned i skab og spredt trådløst. Nu vil vi gerne have koblet media-streamer (WD TV Live eller Boxee) på i stuen, såvel en art HD recorder samme sted. Dertil har vi kontor og soveværelse, hvor der gerne skal etableret kablet netværk. Jeg har kigget på en Comega 4 eller 8 udgangs boks med returvej - men som jeg kan se på de udtag man bestiller med, kommer der et tredje datastik med f-connector og ikke rj45. Det er fint nok et sted, hvor jeg har Yousee modemmet ind, men hvad gør man lige de andre steder? Håber det giver mening. |
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
Du trækker naturligvis netværkskabler (feks CAT6) rundt til alle de steder hvor du skal bruge kablet netværk og monterer der vægudtag med RJ45 stik. Du kan feks bruge disse hvor du kan montere et RJ45 udtag i http://www.greenline.dk/Produkt/94005/Fuga-antenneudtag--multimedie-slut |
|
![]() |
|
Box ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-September-2011 Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Tak for svar db89
Jeg læser dit svar således: Det er ikke nødvendigt med en forstærker med returvej. I stedet skal der smides modem op på loftet, switch på og så trækker ekstra netværkskabel (fx CAT6) rundt med kabeltv ledninger? Mellem linjerne læser jeg, at man ikke kan trække tv, radio og data fra Comega kasse, således jeg har alt i et kabel. Er det nogenlunde korrekt? |
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
Ja du tolker det vist korrekt, om du skal bruge forstærker alligevel kommer an på om dit antennesignal er godt nok ude ved hvert enkelt tv. Men ellers er der af og til tråde herinde hvor der bliver beskrevet en del om kablede netværk. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |