|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
hightower ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-September-2004 Status: Offline Point: 81 |
![]() Sendt: 28-Februar-2006 kl. 22:13 |
Hejsa Jeg vil selv bygge et medie center så kigger jeg på edbpriser for at finde et tv tuner kort når jeg søger efter Hauppauge PVR-150 finder jeg 6 typer i priser fra 500 til 661 kr Nogen der ved hvilken man skal vælge Hightower
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Hvis du skal vælge 150 kortet så er det nok bedst at du tager det der er billigst. Ellers får du nok vrøvl med din bankrådgiver og/eller din kone. Spøg til side: diffen på 161 kr. er nok ikke det der kommer til at vægte højst i dit budget på en MCE maskine! Jeg ville nok overveje om det er det rigitge kort i disse DVB-T tider (med mindre du har kabel) Men det kan du altsammen få et rigtig godt overblik over ved at surfe rundt på dette forum. Der er rigtig mange mennesker der har været ude i samme situation som dig, og rigtig mange der derfor nu kan bidrage med gode råd. De er lige til at læse og følge. |
|
![]() |
|
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() |
Jeg synes du skulle overveje et 500 i stedet. Har haft mit MCE i et par uger nu og kan ikke undvære at have to tunere. Det er praktisk at kunne optage to udsendelser som kommer lidt forskudt i forhold til hinanden osv.
|
|
![]() |
|
mce ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
![]() |
Hej Nikolaj Giver 500 kortet tab af kvalitet, i forhold til at køre antennen direkte i fjernsynet |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
#MCE det ser ikke ud til at du får svar, så jeg vil da gerne give et bud. Jeg er sikker på at der i de fleste tilfælde vil være et bedre billede direkte ind i TV-et. Jeg har et Philips 42" hvor det er helt klart bedre at se TV uden om PC TV Tuner kortet. Det samme gælder min anden MCE PC med både en ekstern og intern tuner der benytter en LCD monitor, og her er der helt klart et bedre billede med den eksterne Tuner end det er med Tunerkortet i PCen. Men det skal siges at min antennekonfiguration ikke er optimal. Ved en rigtig god antenneinstallation, vil jeg tro at det bliver svært at se forskellen. MEN! Jeg afprøver pt. et DVB-T Kort og her er kvaliteten suveræn, på trods af min elendige antenneinstallation, i forhold til den analoge indgang i TV-et, men det ville nok ikke være tilfældet hvis der var DVB-T dekoder i TVet Alt ialt må konklusionen nok være at Tuner i TVet er det bedste frem for i PCen, men med et godt TV kort og et godt TV signal er det ubetydeligt Eller hvad mener er i andre?
Redigeret af MCenterFreak |
|
![]() |
|
ajaj ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 442 |
![]() |
Jeg er helt enig med MCenterFreak. Mit TV signal direkte i mit Sony KLV-V40A10E er klart bedre end det jeg får gennem min HTPC som netop har Happauge pvr 150 TV-tunerkort.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |