recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mce decoderfejl
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmce decoderfejl

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sarge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Emne: mce decoderfejl
    Sendt: 27-Februar-2006 kl. 23:36

Hej

Jeg har nu flere gange oplevet at have kørt med mce i dage/uger hvorefter det pludselig ikke længe kan bruge min decoder. Når jeg prøver at afspille et videoklip eller se live tv så siger mce at der enten ikke er en decoder eller den ikke er rigtigt installeret. jeg kører med et pvr 500 og med et microsoft værktøj (ved ikke hvad det hedder men er linket tidlige i dette forum) siger den at jeg har 2 decodere som er mce kompatible. Min oplevelse er at mce er knap så stabilt. Jeg har prøvet via enhedshåndtering at fjerne drivere til pvr 500 og genstarte men den optræder stadig som kendt enhed og ikke med et kryds over. når jeg prøver at geninstallere driveren siger den trods jeg har fjernet den fra listen at den bedste driver er installeret. (=når jeg prøver at instalere mce driver fra hauppauge hj. side.) De eneste codecs som jeg har installeret er mce kompatibel mpeg2 og divx og intet andet. Jeg har naturligvis også mce driver til mit radeon 9800 installeret.

Nogen som kan hjælpe, for når mce virker så er det rigtig godt.

På forhånd tak.

venlig hilsen

christian

Redigeret af sarge
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2006 kl. 00:21

Jeg er ked af det, men det lyder som en OMMER!

Det er slevfølgeligt vigtigt at du kører med Hauppauges 350/500 mce drivere

Hvis ja så:

Du må nok se i øjene at en reinstallation er i horisonten

Jeg har tidligere i andre tråde anbefalet at tage et "image" så kan man komme tilbage til en fuldstændig "clean" installation på under 10 minuter.

Du kan gøre næsten det samme ved at køre "Systemgendannelse" og gå tilstrækkelig langt tilbage; men det er ikke altid forudsigeligt hvordan det går.

Du skriver at din oplevelse med MCE er at det er ustabilt. Der tror jeg du tager fejl! Du har nok en ikke så stabil installation

Der er mange der klager over diverse problemer med konfiguration etc. Men ustabilitet er ikke det som folk skriver om. Jeg har selv to maskiner kørende, og jeg roder (mere end min kone synes er godt) med dem begge to dagligt. Men de er "Solid As A Rock" de går ALDRIG ned 

Til top
sarge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2006 kl. 17:23

Hej Mcenterfreak

Har du nogen idé om hvad det skyldes??? Din kører åbenbart som den skal men mit mce har på 3 uger været installeret 3 gange pga dekoderproblemer. Jeg har yderlige kun installeret office parken samt nokia pc suite. Fair nok at jeg skal reinstalere nu men hvornår skal jeg så igen. Når jeg kører windows gen-dannelse så kan den ikke finde nogen ændringer og derfor så afhjælper det ikke problemet. Derfor kunne det være ret interresant at finde ud af hvad problemet skyldes!!!

Håber du/i kan hjælpe, jeg vil også meget gerne have det til at køre stabilt. Jeg roder ikke rundt i registeringsdatabaser eller andet men bruger den næsten kun til mce.

et lille bi- spørsgmål, er det norton ghost som du omtaler mht. gendannelse??

venlig hilsen

christian

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2006 kl. 18:13

For at starte med det sidste. Jeg bruger image fra Terabyte (prøv at skrive Terabyte i søgefeltet i dette forum, så finder du de beskrivelser jeg har skrevet i tidligere indlæg).

Jeg har prøvet at lave en lille miniguide som beskriver hvordan jeg selv kører min installation. Om det hjælper dig, er jeg ikke klar over, men det er i hvertfald sådan jeg opnår en stabil knfiguration

Det kan godt være jeg har pindet det lidt rigeligt ud, men det kan være der er andre der kan få glæde af sådan en mini guide.

Hvis der er nogen der mener jeg her glemt noget så giv mig lige et praj så retter jeg den til

Inden installation skaffes (skal bruges før man kommer på Internettet):

Image fra Terabyte (gratis i 30 dage)

MCE 2005 CD

.Net 1.1

.net 1.1 SP1

MCE Rollup 2 (følger med nyere udgaver af MCE)

MCE Language Pack (skulle gerne følge med MCE)

Et eller andet medie du kan køre dit image over på løbende. Der bliver brug for ca. 30-40 Gb. Det kan være en ekstern USB 2.0 disk, en IDE/SATA disk eller skrivbare DVDer, men så skal der en del til.

UDEN INTERNET og uden TV kort

1. Unstaller det medie du vil køre dine "images" over på

2. Installer MCE helt fra bunden (vælg at formatere din harddisk, NTFS, IKKE NTFS (quick) så får du checket din harddisk for fysiske fejl)

3. Installer .Net 1.1 og .Net 1.1 SP1

4. Jeg går ud fra at din MCE som udgangspunkt er Engelsk, så inden du installerer Language Pack så installer Rollup 2

5. installer Langauge Pack

6. Kør det hele ud som VERS0001.IMG med Image programmet, så kan du på under ti minutter komme tilbage til en helt CLEAN version

7. installer Antivirus/Firewall

NU SKAL DU PÅ INTERNETTET

8. Opdater Antivirus/Firewall

8a. (Her installeres diverse nøvendige drivere og tools, f.eks. til lydkort og grafikkort, men ikke TV Tunerkort)

8b. Aktiver din Win MCE nu, ellers får du ikke lov at installere updates

9. Kør alle 40-50 (vigtige, valgfri og HW) updates fra Microsoft Update

10. Kør det hele ud som VERS0002.IMG med Image programmet, så kan du på under ti minutter komme tilbage til en helt CLEAN og opdateret  version

11 Hent de seneste TV Tuner drivere.  F.eks. Hauppauge drivere. VIGTIGT DET SKAL VÆRE MCE DRIVERNE og pak dem ud til f.eks. c:\temp.

12. Dan evt. en VERS0003.IMG med Image programmet

13. installer TV kortet og vælg c:\temp når den spørger efter drivere.  Her skal du vælge de rigtige drivere, For Hauppauge PVR 500 mener jeg de hedder noget i retning af 350500 MCE.

14. så kommer vi til codec. Jeg selv har en Cyberlink PowerCinema der fulgte med maskinen, den hælder jeg ind i sin fulde installation. Men det behøver ikke lige være den. Jeg har kun hørt godt om Cyberlinks Codecs, så jeg tror det er ligemeget hvilken du bruger fra Cyberlink.

15. så til næstsidst: Start MCE og konfigurer din(e) 1 eller 2 tunere etc. Hvis din codec ikke er installeret korrekt her så vil du opdage det allerede når du konfigurerer Lyd og vælger f.eks. 5.1.

16. kør en Windows Update sidste gang for at være sikker på du har det hele

17. Til sidst: Dan VERS0004.IMG med Image

Redigeret af MCenterFreak
Til top
sarge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2006 kl. 15:51

hej

mange tak for din guide. det tester jeg. når jeg installerer mce så skal jeg også installere .net 1 samt .net sp1 før jeg kan installere rollup2/languagepack(lokationspakke). Du har ikke nævnt noget om dette men jeg går ud fra det bare skal gøres. (har dem liggende på min hdd. ) for at gå på nettet skal jeg også installere driver til netkort (indbyggget i asus bundkort) dette skal vel også bare gøres.

Jeg prøver med norton ghost da jeg har den liggende, det giver vel det samme resultat som terabytes går jeg ud fra.

mange tak igen igen.

vh

christian

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2006 kl. 21:46

#Sarge

Du har fuldstændig ret. Det er dumt de ikke har inkluderet .net og .net update i Rollup 2. Jeg retter guiden til (Done)

Vedr. netkort. Jeg har aldrig oplevet at Win ikke kan få netkortet til at fungere uden lev. specifikke drivere. Så hvis du kan så vent endelig til sidst. Jeg har også glemt at skrive hvornår grafikkort driver skal ind, men de skal ind sammen med lydkortdriverene, og her er det også meget vigtigt at det er MCE driver hvis muligt.

Grunden til at jeg ikke brugte Norton Ghost var at den jag havde, var en gammel version der ikke kunne finde ud af at gemme til USB diske eller DVD/CD i Dos mode (som jo er nødvednigt når hele partitioner skal gendannes). Den kunne heller ikke gemme på NTFS diske. Det kan de nyeste versioner sikkert helt uden problemer.

Redigeret af MCenterFreak
Til top
sarge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2006 kl. 23:14

hej igen

Jeg har fulgt din udemærket installationsguide til punkt og prikke. mce virkede forrygende i ca. en times tid, så brugte jeg windows media player og herefter prøvede jeg at se live tv. det kunne jeg ikke!!!! mce kommer høfligt og siger decoder fejl. altså: jeg bruger mce, det virker som det skal og efter at have brugt wmp så kommer decoder fejl. jeg har været inde og se at mce godkendte mpeg2 codec står som preferred, og jeg har ikke installeret divx eller lign. jeg må indrømme at efter have brugt fra kl 16 til nu så var det lige en kold spand vand at få i hovedet at ikke kunne bruge det. jeg har en mistanke om at wmp måske har downloadet et "ekstra codec" til afspilning af netop det videoclip som jeg så, for eller så er jeg stået 110 % af... jeg er virkelig på vippen til at lave en rollup af min pc ud af vinduet fra 5 sal!!!

NOGEN IDEER??? ALT VÆRDSÆTTES OG ALLE FORSLAG ER VELKOMNE!!!

jeg brugte norton ghost 9 og trode at jeg kunne gendanne en hel partition, snydt, for så skal man bruge cden til at boote med og det virker ikke. dog har windowsgendannelse virket og jeg er sat lidt tilbage, så jeg kan måske få det til at køre igen. MEN det kan da ikke være rigtigt at man ikke kan bruge wmp uden at den går ind og ødelægger/downloader codecs så mce ikke virker. jeg vil ønske at det kørte ligeså stabilt som din maskine. (det skal siges at det er 3 gang på 3 uger at jeg har installeret mce fra bunden, det er codecs/decoderfejl som driller hver gang, mit pvr500 kort virker også perfekt efter installation så jeg tror heller ikke det er def.)

hilsen en meget fustreret mce bruger

(maskine specs: asus bundkort, 2500+ amd, 512 ram, dvdbrænder, 160+120 gb maxtor, radeon 9800 med mce driver, hauppauge pvr500 med mce whql driver samt)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu