|
|
Besvar ![]() |
Side <1 6789> |
Forfatter | ||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Det er forhandleren der er ansvarlig for reklamationsretten. Dvs. de skal sørge for reparationen. En lille rundspørge vi lavede forleden dag viser iøvrigt at det langt fra er alle forhandlere der ved, at de er forpligtet til at reparere store ting som et TV ude i hjemmet eller selv sørge for at transportere det til/fra værkstedet. Så det kan godt være lidt af en kamp ind imellem, at få den service man har ret til, når forhandlerne i stor stil opfinder deres egne regler på området eller ihvertfald tolker loven anderledes end forbrugerstyrelsens jurister. De forhandlere der køber ind hos Sony, er derimod dækket ind af deres garanti ordning. Dvs. reparation af fejl i 2 år, hvor apparatet hentes i hjemmet og bringes tilbage igen efter endt reparation. Så man kan sige, at service niveauet er mere sikret med dansk leverance. Ved parallel-import kan det være et spil i lotteriet, om hvilket service niveau man får. For der er det jo oftest noget at forhandleren betaler af egen lomme. /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
Hbar ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 213 |
![]() |
|
Hvis man kan finde en netbutik, som har en butik. Så er den del vel klaret og resten er så op til butikken. Sender sådan en butik, ens TV til sony i danmark for reperation eller sender de det et helt andet sted hen ?
|
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Pointen er, at når butikken skal betale for reparationen, så er service-niveauet ikke altid helt det samme - som hos butikken der ikke selv skal betale for reparationen. Tag eksempelvis en situation med pixelfejl. Sony har godt nok ikke nogen fast politik på området, men vurderer det fra sag til sag. Men det har resulteret i en del ombytninger, hvor kunderne fik et nyt TV istedet. Hvor mange forhandlere ville mon gøre det, hvis de selv skal betale for det nye TV. Altså med de pixelfejl, der ikke er fejl efter reglerne på området, men jo kan være generende nok aligevel. Tag en anden situation, hvor en serie TV får en standard fejl. De virker stadig, men de har f.eks. en ujævn belysning af skærmen. Forhandleren med parallel-importen vil sikkert sige, at det ikke er nogen fejl, for de har mange TV med det problem. De TV er bare ikke bedre. Måske Sony vil sige det samme. Men der er også den mulighed, at Sony vurderer at de TV er dårligere end de skulle være, og tilbagekalder/ombytter dem. Det er bare eksempler, for at illustrere at man ikke nødvendigvis får samme service hos forhandleren med parallel-importen som man gør ved den forhandler der har producentens service organisation i ryggen. Men det er ikke tænkte eksempler. De er taget ud af virkelighedens verden (det var dog ikke Sony)
Det er vist svært at sige noget gererelt om /Lars Redigeret af Lars - 22-August-2007 kl. 16:46 |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
Shovel79 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 422 |
![]() |
|
Går man ikke direkte til Sony? |
||
![]() |
||
homeuser ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 35 |
![]() |
|
Har snakket lidt med Sony Support mht til service osv. Hvis der er andre der har anden information, er i velkommen til at dele dem med os andre. Hej Sony´s svar Hej Redigeret af homeuser - 22-August-2007 kl. 17:54 |
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Ja, det er de almindelige regler. Men større ting som flad-tv, køleskabe, toiletter mv. må forhandleren selv sørge for at få bragt ind. Om de sender en bil ud og henter det, sender en fragtseddel så man selv aftaler detaljerne med fragtmanden, eller noget tredie må de selv bestemme. Men det er ikke dig der skal aflevede det hos forhandleren. Uanset om det er butik eller netbutik. Du kan læse om det her: http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/25/ Det Sony nok tænker på, er at deres aftale med forhandleren åbentbart er, at de sender det direkte til et af Sonys godkendte serviceværksteder. /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
Homer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 70 |
![]() |
|
har sony andre modeller med dvb-c tuner ?
Redigeret af Homer - 22-August-2007 kl. 18:55 |
||
Dialog er den sidste udvej,når alle andre voldelige muligheder er opbrugt!
|
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Ikke lige nu, men senere på året kommer der mange nye Sony modeller på gaden. /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
Janfo ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-August-2007 Status: Offline Point: 16 |
![]() |
|
Jeg har også ringet til Sony og de er ret bestemte på, at det hele går gennem forhandleren. Man skal dog ikke bekymre sig om regningen for selve arbejdet. Det sørger værkstedet selv for at få fa enten Sony eller fohandleren. Men transporten til/fra reparation skal man aftale med forhandleren og hvad jeg har kunnet læse fra andre tråde, så er det eneste man kan presse netbutikkerne til, at sende en fragtseddel. Det ændrer jo ikke på det faktum, at man skal til at bakse et mega tv ned på et posthus. Så det ligner et SHG køb for mit vedkommende (Også selvom SHG er 300-400 kroner dyrere), da jeg bor omkring Århus. Så KAN jeg smide det bag i bilen og køre ud med det, hvis der går noget galt. Så ÆV.... /JanFo Redigeret af Janfo - 22-August-2007 kl. 20:44 |
||
![]() |
||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1698 |
![]() |
|
S3000-serien har faktisk også DVB-C tuner. Det virker som om det er standard på alle deres nye serier. For at undgå misforståelser, så rangerer S3000-serien lavere end D3000-serien. |
||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||
![]() |
||
Homer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 70 |
![]() |
|
så vidt jeg kan se på sony's hjemmeside så er der stort set ingen forskel på S og D modellen D modellen har MotionFlow (hva det så end er)
|
||
Dialog er den sidste udvej,når alle andre voldelige muligheder er opbrugt!
|
||
![]() |
||
rochat ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-August-2007 Status: Offline Point: 2 |
![]() |
|
Jeg er interesseret i et KDL-40W3000 kan det komme ind under aftalen?
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 6789> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |