recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dell pc til rep. i 11 uger/ kan man ophæve købet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDell pc til rep. i 11 uger/ kan man ophæve købet?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 23:01
ok måske har du ret det er handelskøb
men anyway
tror jeg de får en fax imorgen med jeg hæver købet og kræver beløbet tilbage pga 11 ugers rep tid
det må da være rimelig..... 
så håber jeg det bedste - de kan ikke ødelægge mit humørSmile - men jeg er stædig
Til top
friediger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2010 kl. 22:44

Jeg har tidligere prøvet at tilbagelevere en dell computer inden for 14 dages returretten som min mor købte til min søster gennem min mors arbejde.  Det nægtede dell, lige meget hvor mange karnovnoter og paragrafhenvisninger jeg smed efter dem. Jeg prøvede endda at køre ud til dells hovedkontor på Amager og aflevere den personligt, men de holdt fast i at der var tale om handelskøb. Så en ting er den fortolkning forbrugerjurister har af loven, noget andet er hvordan Dell vælger at handle i forhold til den. 

Så jeg tilslutter mig koret der synes Dell  yder dårlig kundeservice og ikke tror du kommer igennem med dit synspunkt om at der er tale om et forbrugerkøb.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2010 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af friediger friediger skrev:

Jeg har tidligere prøvet at tilbagelevere en dell computer inden for 14 dages returretten som min mor købte til min søster gennem min mors arbejde.  Det nægtede dell, lige meget hvor mange karnovnoter og paragrafhenvisninger jeg smed efter dem. Jeg prøvede endda at køre ud til dells hovedkontor på Amager og aflevere den personligt, men de holdt fast i at der var tale om handelskøb. Så en ting er den fortolkning forbrugerjurister har af loven, noget andet er hvordan Dell vælger at handle i forhold til den. 

Så jeg tilslutter mig koret der synes Dell  yder dårlig kundeservice og ikke tror du kommer igennem med dit synspunkt om at der er tale om et forbrugerkøb.

Dell har dårlig kundeserver til private, men den bøf du lavede, kan man altså ikke tilskrive dårlig kundeservice.

Havde du valgt at foretage købet hos en anden butik, så havde du også foretaget et handelskøb og stået i samme situation hvor 14 dages returretten ikke er gældende.

Hører det under dårlig kundeservice hvis man følger købeloven og ikke giver ekstra service?

Hvis jeg render ned i en butik på strøget og køber en vare, så kan jeg ikke forvente at have returret.

Hvis man som firma køber en vare af et andet firma, så gælder reglerne for erhvervskøb medmindre man har indgået anden kontrakt. Det kan vel ikke kaldes for dårlig service.

Havde du som privat købt computeren til din søster over nettet, så havde du kunne returnere den til Dell indenfor 14 dage og få pengene igen. Det er man sikret igennem købeloven selvom Dell prøver på at undskrive sig en masse ting som fra osv.



Redigeret af Cyberguyen - 27-August-2010 kl. 23:08
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1049
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 13:28
DHL må jo erstatte pakken overfor Dell og Dell må sende en ny computer til kunden. Lige meget hvad er det da alt for mange uger kunden skal vente.

Er det ikke lige meget om det er B2B eller B2C ?
Til top
friediger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af friediger friediger skrev:

Jeg har tidligere prøvet at tilbagelevere en dell computer inden for 14 dages returretten som min mor købte til min søster gennem min mors arbejde.  Det nægtede dell, lige meget hvor mange karnovnoter og paragrafhenvisninger jeg smed efter dem. Jeg prøvede endda at køre ud til dells hovedkontor på Amager og aflevere den personligt, men de holdt fast i at der var tale om handelskøb. Så en ting er den fortolkning forbrugerjurister har af loven, noget andet er hvordan Dell vælger at handle i forhold til den. 

Så jeg tilslutter mig koret der synes Dell  yder dårlig kundeservice og ikke tror du kommer igennem med dit synspunkt om at der er tale om et forbrugerkøb.

Dell har dårlig kundeserver til private, men den bøf du lavede, kan man altså ikke tilskrive dårlig kundeservice.

Havde du valgt at foretage købet hos en anden butik, så havde du også foretaget et handelskøb og stået i samme situation hvor 14 dages returretten ikke er gældende.

Hører det under dårlig kundeservice hvis man følger købeloven og ikke giver ekstra service?

Hvis jeg render ned i en butik på strøget og køber en vare, så kan jeg ikke forvente at have returret.

Hvis man som firma køber en vare af et andet firma, så gælder reglerne for erhvervskøb medmindre man har indgået anden kontrakt. Det kan vel ikke kaldes for dårlig service.

Havde du som privat købt computeren til din søster over nettet, så havde du kunne returnere den til Dell indenfor 14 dage og få pengene igen. Det er man sikret igennem købeloven selvom Dell prøver på at undskrive sig en masse ting som fra osv.

Nu var det ikke mig men min mor der købte computeren til min søster gennem hendes arbejde. Spørgsmålet om hvorvidt der er tale om et handelskøb eller forbrugerkøb må siges at være usikkert. Ifølge teorien er det afgørende jo hvilken funktion produktet reelt har for den som produktet er købt til, hvilket i mit tilfælde klart ville betyde at der var tale om forbrugerkøb. Det er ifølge denne tankegang ligegyldigt, om sælger var bekendt med, at der defacto ikke var tale om et handelskøb, da det eneste der gælder er den faktiske anvendelse.

At tingene så forholder sig på en anden måde i "virkeligheden", Dells virkelighed under alle omstændigheder er en anden sag, og jeg giver dig selvfølgelig fuldstændig ret i, at man i et sådant tilfælde som jeg har beskrevet selvfølgelig burde have gjort Dell det klart, at man anså det som et forbrugerkøb forud for aftalensindgåelse. 

Dog mener jeg stadig man kan tale om dårlig kundeservice, når Dell ikke accepterer den almenudbredte lærebogsfortolkning af forbrugerkøbsdefinitionen. En så stor  virksomhed burde alt andet lige kunne rumme at tilbagetage en bærbar inden for de første 14 dage når køber ønsker dette og på linje med litteraturen (tror ikke der er praksis herom) anser sig som forbruger.

Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 10:29
Har stadig ikke fået noget svar om jeg får min PC før eller efter jul......tilbage fra rep......
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2010 kl. 10:04
STATUS:
Blev den 8/9 lovet en ny pc efter 10 arbejdsdage -efter næsten 4 mdr. ventetid......
Rykkede så for den I fredags hos Dell efter 23 minutter i røret:
Svar:
manden der skulle bestille den var blevet langstidssyg så der var intet sket.......Ouch 
Idag mandag ville de så ringe tilbage  prøve at bestille en igen......... og skal garanteret igen vent i 10 arb. dage  - altså bliver det sikkert 5 mdr.  efter den er sendt til rep. jeg får en erstatsnings PC hvis det lykkes... intet kan overraske mig hos Dell længere.....Thumbs Down   
Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv
Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50
Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III
Squeezebox duet/Radio og IPAD
NAS Synology 211
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2010 kl. 17:20
Rigtig øv oplevelse......
.....
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 09:06
Ja Dell er meget anderledesUnhappy
Efter jeg har udført net handel over over små 5- 10 år med køb af TV og masser andre ting aldrig oplevet sådan noget lignende vedr. en reklamation 
 
og jeg er sikker på de bevist forsøger at køre deres kunder ud i tovene - hang i telefon linen 2 gange igår i 40 til 60 min uden at komme igennem til dem.... ufattelig man kan drive et firma på den måde og med den størrelse de har....Clown 
 
 
 
Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv
Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50
Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III
Squeezebox duet/Radio og IPAD
NAS Synology 211
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 12:24
Jeg har ved flere lejligheder haft fat i supporten hos DELL for at få mindre reservedel til de tre computere jeg har købt hos dem. De er ufatteligt tunge at danse med. Det er utroligt svært at komme igennem til dem på telefonen, og når man endelig kommer igennem får man nogle gange fat i en supporter der ikke taler dansk, men gebrokkent engelsk.
Jeg har oplevet at bruge lang tid på at Dell til at accepter en mindre reklamation, for derefter at se på deres hjemmeside at reklamationen blev annulleret grund og uden noget var sket (computeren nulstillede BIOS indstillingerne af sig selv).
I de to tilfælde jeg har haft behov for service, er det endt med at jeg gav op eller selv købte den den del jeg havde brug for efter at have fået hjælp og råd hos venner.
Super dårlig service..

Jeg har tilgengæld også set super service fra DELLs side. En tidligere kollega købte en laptop med udvidet garanti. Da den stod af mødte der uden brok en tekniker op på arbejdspladsen og uskiftede de defekte dele i løbet af nul komma fem.

I bund og grund tror jeg at godt kan regne med at at DELL ikke servicerer  kunder der ikke vil betale ekstra. Det er en uheldig udvikling.

tvkartoffel
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2010 kl. 20:14
status:
ERstats pc skulle være leveret 15 okt men dell ringede og sagde deres bil var brudt sammen som skulle levere PC til deres lager!!!!!
DET ER RIGTIG DET SAGDE DE....
Så nu får jeg først en erstatnings pc den 4.11.2010Angry
Ja den blev indsendt 14 juni til rep. og forsvandt derefter for dell i retur forsendelsen....  
Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv
Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50
Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III
Squeezebox duet/Radio og IPAD
NAS Synology 211
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2010 kl. 21:43
Så har det da også kun taget 4 1/2 måned... Det da være ny rekord! Føler med dig :-(
Det er under al kritik og efter hvad man kan læse rundt omkring desværre ikke en enlig svale.

tvkartoffel

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu